نمی‌پذیریم هرکسی در ‏هر‌شهری با زندگی مردم بازی کند

«نمی‌پذیریم هرکسی در ‏هر شهری بخواهد با قانون و سلیقه خود با زندگی مردم بازی کند»؛ این جمله 13خرداد از سوی رئیس‌جمهور در مراسم ضیافت افطار با وزرا، معاونان، ‏استانداران و روسای سازمان‌های دولتی بیان شد. معنای آنچه حجت‌الاسلام حسن روحانی بیان کرد، برای بسیاری مشخص بود. او پیش از این هم از رفتارهای برخی که سبب گلایه مردم شده بود، انتقاد کرده بود و این جمله هم در ادامه همان موضوع است. رئیس‌جمهور تاکید دارد که قوانین وضع‌شده برای کشور نباید در منطقه‌ای به خواست برخی اجرا نشود، یا با تغییراتی در آن لحاظ شود.
ادامه خواهیم داد
رئیس‌جمهور با گرامیداشت یاد حضرت امام‌خمینی(ره) و تاکید بر اینکه همه ما باید راه امام را ‏بیاموزیم و مسیر او را طی کنیم، از همه اعضای دولت یازدهم خواست هیچ‌فرصتی را برای خدمت به ‏مردم از دست ندهند و بر تلاش‌های خود برای انجام مسئولیتی که مردم بزرگ ایران بر دوش دولت ‏گذاشته‌اند، بیفزایند.‏ روحانی گفت: شاید بعضی‌ها بگویند دولت یازدهم در آخرین روزهای ‏فعالیتش است، اما حتی اگر فقط یک روز هم وقت باقی مانده باشد، بار مسئولیت آن بر عهده ماست. ‏خیلی کارها را در همین روزهای پایانی دولت یازدهم می‌شود انجام داد.‏ وی در بخش دیگری گفت: مردم ‏بار مسئولیت بسیار سنگینی برعهده ما گذاشته‌اند. تک‌تک ما باید سنگینی بار 24میلیون رأی مردم ‏را بر دوش خودمان احساس کنیم. البته در قبال 16میلیون‌نفری که به ما رأی ندادند و همه آن کسانی که حتی اصلا رأی ندادند ‏هم مسئول هستیم. روحانی با اشاره به اینکه شعار ما این بود که در نیمه راه نمی‌مانیم، گفت: ما گفتیم راهی را که ‏آمده‌ایم، ادامه خواهیم داد و مردم به این شعار و حرف ما رأی دادند. آنچه من از رأی مردم می‌فهمم، آن ‏است که مردم به ما گفتند مسیری که انتخاب کردید درست بوده و همان را ادامه دهید.‏ رئیس‌جمهور اضافه کرد: مردم به ما گفتند شما با دنیا تعامل کردید و تقابل نکردید، پس همین راه را ‏ادامه دهید. مردم گفتند شما حقوق ما را در بخش‌هایی تامین کردید، پس همین مسیر را ادامه دهید. با مردم عهد کردیم تا بر مبنای آزادی، امنیت و پیشرفت کشور حرکت کنیم.‏ دکتر روحانی تاکید کرد: مردم ایران نه‌تنها آزادی بیان می‌خواهند، بلکه در حرکت اجتماعی، انتخاب ‏شغل و مسائل فرهنگی نیز باید آزادی داشته باشند، چراکه این شعار انقلاب است.‏ رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت ایجاد امنیت اجتماعی، فرهنگی و قضائی برای مردم گفت: مردم ‏از ما می‌خواهند تا مرزها و سرزمینشان امن باشد.‏ دکتر روحانی با اشاره به اینکه مردم فضای امنیتی نخواسته ،بلکه جامعه و فضای امن را مطالبه می‌‏کنند، افزود: مردم ما زندگی پرتنش و تشنج نمی‌خواهند، بلکه می‌خواهند امنیت را برای آنان در جامعه ‏حفظ کنیم.‏
یک رهبر، یک قانون


رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران پذیرفته است که تنها یک رهبر و قانون اساسی در کشور وجود ‏دارد، اظهار داشت: ما نمی‌پذیریم که هر کسی در هر شهری ادعای رهبری مردم را داشته باشد و ‏بخواهد با قانون و سلیقه خود با زندگی مردم بازی کند، چرا که معتقدیم آرامش مردم در صورتی امکان‏پذیر است که هر روز قانون را عوض نکرده و زندگی مردم را تغییر ندهیم.‏ روحانی با تاکید بر اینکه هیچ‌کس در کشور بالاتر از قانون نبوده و اصل بر قانونگرایی است، ‏گفت: کشور متعلق به ملت بوده و مردم که با شور پای صندوق‌های رأی آمده‌اند، می‌دانند که با یک ‏انتخابات و طی چهارسال همه مشکلات حل نخواهد شد. ‏رئیس‌جمهوری افزود: مردم خوب دریافته‌اند که تنها راه‌حل مشکلات و معضلات در کشور از طریق ‏صندوق رأی است، چراکه در منطقه دیده‌اند کشورهایی که راهی غیر از این را انتخاب کرده‌اند، به ‏چه سرنوشتی دچار شده‌اند.‏ باید راه و مسیری را که مردم نشان دادند، ادامه ‏دهیم.‏ روحانی گفت: 24میلیون نفری که در پای صندوق مسیر خود را به‌عنوان اکثریت انتخاب کردند، برای ‏ما هیچ‌تفاوتی با دیگر افرادی که راه‌های دیگری انتخاب کردند، ندارند؛ البته شیوه مدیریت کشور بر‏مبنای نظر اکثریت خواهد بود. ‏رئیس‌جمهور گفت: ما بار سنگینی بر دوش داریم و هرکس آمادگی دارد این بار را بر دوش بکشد، باید ‏داوطلب شود.‏ روحانی با بیان اینکه وقتی تصمیم قاطع به حضور در انتخابات گرفتم، با خدا گفتم که جانم، حیثیتم ‏و آبرویم را با تو معامله می‌کنم، افزود: ما باید همه در کنار هم در صحنه حضور داشته باشیم و برای ‏توسعه و پیشرفت کشور فداکاری کنیم.‏ روحانی با اشاره به اینکه اهداف مطرح‌شده از سوی کاندیداها در دوران تبلیغات انتخابات ‏دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری تفاوتی با هم نداشت، بلکه شیوه‌های مطرح‌شده با هم فرق می‌کرد، ‏یادآوری کرد: مردم در انتخابات به شیوه رأی دادند.