جهانگیری: پول و زمین دو کانون اصلی سوء استفاده و فساد هستند

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم کار ریشه‌ای در زمینه مبارزه با فساد، گفت: فردی فساد کرده و پول بیت‌المال را خورده و غارت کرده است باید با آن به‌شدت برخورد شود تا این ننگ فساد از دامن جمهوری اسلامی پاک شود.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین فساد در حوزه پول و زمین صورت گرفته، گفت: الان هم می‌گویم پول و زمین دو کانون اصلی سوء استفاده و فساد هستند که خوشبختانه بیشترین سامانه‌ها در حوزه پول ایجاد شده است. تقریبا امروز در حوزه پول و بانک و مسایلی مربوط به آنها در دولت الکترونیک از همه دستگاه‌ها جلوتر هستند و سامانه هایشان تشکیل شده است. امروز از کسی که به بانک مراجعه می‌کند و درخواست ارز می‌کند تا مراحلی که ارز آن داده می‌شود و جنس وارد کردن آن توسط سیستم رصد می شود و امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که همه چیز در منظر مردم است. معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: گفته می‌شود بعضی دستگاه‌ها گزارش داده‌اند که اینقدر ارز گم شده است. لیست آنها وجود دارد و هرکسی ارزی گرفته و کالایی وارد نکرده است به دستگاه قضایی شکایت شود و قوه قضاییه هم که پای کار است و با آنها برخورد می کند. وی با بیان این که در بخش مبارزه با زمین خواری عقب‌تر هستیم گفت: باید در بخش زمین آقای خاوازی و منصور تمام وقت خود را روی آن بگذارند که معلوم شود یک متر زمین در کدام نقطه زمین‌های منابع طبیعی به چه فردی و برای چه واگذار شده است و این سامانه ها باید شفاف در اختیار مردم قرار گیرد و مردم بدانند. جهانگیری با تاکید بر این که من طرفدار توسعه ایران هستم گفت: نمی‌خواهم کسی اگر واقعا می‌خواهد زمین بگیرد که طرحی را انجام دهد، کشاورزی کند و جنگل بکارد ذره‌ای معطل شود چرا که این زمین‌ها برای همین کارها است ولی نباید یک متر زمین کشور به کسی داده شود که بگیرد و از آن سوء‌استفاده کند.
سایر اخبار این روزنامه
خطیب‌زاده در نشست خبری: تماسی با آمریکا درباره برجام نداشتیم محمد یوسفی آرامش هنر خود تحریمی با FATF تاخیر در تصویب لوایح FATF بازی سیاسی یا مصلحت ملی؟ مصوبه اخیر مجلس در خصوص افزایش حق السهم دولت از اپراتور‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی چه تبعاتی دارد؟ معادله چند وجهی اینترنت، اپراتورها و صدا و سیما فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران اعلام کرد بیشترین نیاز به واکسن کرونا در تهران چرا رمز ارزها در شرایط کنونی برای اقتصاد ایران ضروری است؟ تبعات حذف معاملات رمزارز از صرافی‌ها برای اقتصاد «ابتکار» وضعیت بازار خودرو در سال آتی را بررسی کرد رکود مهمان شب عید بازار خودرو رئیس قوه قضائیه: دولتمردان وظیفه دارند دسترسی مردم به کالاهای مورد نظرشان را تسهیل کنند حسن روحانی: سال آینده سال غلبه بر ویروس کرونا است وزیر کشور دستور شروع فرایند انتخابات شوراها را صادر کرد آخرین وضعیت پرونده «درگیری نماینده مجلس با سرباز» جهانگیری: پول و زمین دو کانون اصلی سوء استفاده و فساد هستند