پیگیری نوین مطالبات مردم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای«وی» از اتصال این روستا به شبکه جهانی اینترنت خبرداد و رضایت مردم را سرمایه اصلی مسئولان دانست.
محمد جواد آذری جهرمی در ابتدای سفر استانی خود به هرمزگان برای بررسی ارتباطات روستایی به روستای «وی» شهرستان بشاگرد رفت و در جمع مردم این روستا با تاکید بر اینکه ارتباطات حق شماست هر کاری هم که تا به امروز در این حوزه انجام شده است وظیفه دولت بوده است، گفت: هدف امروز من برای حاضر شدن در جمع شما دریافت یک پاسخ مشخص است، اینکه «آیا از زحماتی که بخش ارتباطات تا به امروز کشیدند تا شما را به شبکه جهانی متصل کنند، امکان آموزش مجازی را فراهم کنند، بستر خرید و فروش اینترنتی صنایع دستی را فراهم کنند، فاصله تهران تا بشاگرد را به یک کلیک برسانند و از آن مهمتر مردم این روستا را نظارت پذیر بر بخش مدیریت کنند راضی هستید؟»آذری جهرمی ادامه داد: یکی از مردم منطقه فیلمی گرفته بود که شاید این فیلم ۳۰ ثانیه بود و از چند کانال مختلف به دست من رسید که یک قسمت از مسیر فیبر نوری را درست حفاری نکرده بودند که به همکارانم نشان دادم و تاکید داشتم که باید ظرف امشب مشکل فیبر نوری منطقه حل شود و به شوخی به آنها هم این مسئله را گوشزد کردم که خودتان اینترنت را دایر کردید اولین نقد آن هم متوجه خودتان شد.وی افزود: از این پس شما هم می‌توانید نظارت میدانی بر خادمان خود داشته باشید که اولین اتفاق هم اخیرا افتاد و بنابراین برقراری شبکه ارتباطی فرصت و حقوقی فراهم آورده تا بتوانید مطالباتتان را پیگیری کنید. آذری جهرمی گفت: رضایت مردم سرمایه بزرگی برای ما مسئولان است و خداوند همین رضایت شما را برکتی برای برداشتن گام‌های بعدی قرار دهد.
> همه کارهای انجام شده برای ایجاد ارتباطات
با هدف تحقق عدالت است


محمد جواد آذری جهرمی در ادامه سفر استانی خود به هرمزگان و شهرستان بشاگرد، از شبکه ارتباطی در روستای دهندر شه بابک بازدید کرد. او با اشاره به درخواست‌های اهالی روستا گفت: خدا را شکر ارتباطات در بسیاری از روستاها برقرار شده و درخواست‌ها عمدتا فوتبالی است. بچه‌های روستای دهندر شه بابک درخواست داشتند که زمین خاکی آنها را چمن کنیم که این قول را می‌دهیم تا خرداد ماه این زمین را چمن کنیم. آذری جهرمی افزود: در هر حال تلاش‌های زیادی شده است تا بشاگرد به شبکه جهانی و شبکه ملی اطلاعات متصل شود، دانش‌آموزان آن به شبکه ارتباطی دسترسی داشته باشند و امکان دریافت آموزش مجازی را پیدا کنند و هنرمندان منطقه نیز بتوانند صنایع دستی خود را به سراسر کشور بفروشند و در مجموع مردم منطقه از خدمات دولت الکترونیکی بهره‌مند شوند. وزیر ارتباطات ادامه داد: تمام اقدامات برای برقراری ارتباطات در بشاگرد یک هدف دارد و آن تحقق عدالت است که از وظایف اصلی دولت و از شعارهای اصلی حاکمیت اسلامی است.
>هرمزگان روی ریل توسعه ارتباطی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز نیز با تیمی از معاونان و مدیران فنی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای دومین بار ظرف شش ماه اخیر با هدف پیگیری مصوبات انجام شده در سفر قبلی به استان هرمزگان سفر می‌کند.
آذری جهرمی اواخر شهریورماه سال جاری با هدف تحقق عدالت ارتباطی که از جمله شعارهای کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره اخیر محسوب می‌شود به هرمزگان سفر کرده بود تا از نزدیک در جریان موانع پیش روی توسعه ارتباطات در این استان قرار گیرد.اوایل آذرماه هم برای بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات این سفر، نشستی با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان و مدیران استان به‌صورت ویدئوکنفراسی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
در این نشست، اجرای فیبرنوری روستایی در مناطق عمومی بشاگرد و مناطق عمومی حاجی‌آباد و راه‌اندازی و ارتقاء سایت‌های تلفن همراه در مناطق مختلف استان موردبررسی قرار گرفت. وزیر ارتباطات در آن نشست با بیان اینکه شهرستان بشاگرد محرومیت‌های بسیار زیادی دارد، گفته بود: «راه‌اندازی شبکه تلفن همراه و دسترسی به اینترنت لازمه توسعه این منطقه است که باید هر چه سریع‌تر این اتفاق مهم
رقم خورد».