عامل اسيدپاشي جنوب تهران دستگير شد

سرپرست دادسراي امور جنايي تهران گفت كه عامل اسيدپاشي به 14 نفر از شهروندان تهراني دستگير شد. قاضي محمد شهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران با اشاره به حادثه اسيدپاشي در يكي از خيابان‌هاي تهران اعلام كرد كه عامل اسيدپاشي به 14 تن از شهروندان دستگير شده است. وي تاكيد كرد كه اين حادثه كاملا شخصي بوده است.
بامداد پنجشنبه چند مرد جوان در محدوده يكي از پارك‌هاي خيابان فداييان اسلام مشغول بازي واليبال بودند كه در حين بازي با مرد ۴۲ ساله‌اي درگير مي‌شوند. شدت درگيري آنها به حدي بود كه مرد ۴۲ ساله بعد از كتك كاري‌هاي اوليه از محل زمين بازي خارج و به سمت موتوري كه در قسمت پاركينگ پارك كرده بود رفت. دقايقي بعد همان مرد موتورسوار به محل زمين بازي آمد و با پرسش از خانواده‌هايي كه مشغول وقت گذراني در پارك بودند سراغ مرداني را گرفت كه واليبال بازي مي‌كردند.
مرد اسيدپاش وقتي كه متوجه شد تيم ورزشي از محل رفته است ظرف ۴ ليتري پلاستيكي كه به همراه داشت را با آسمان پرتاب كرد و ظرف پس از برخورد با سقف خودرويي كه در محل پارك بود ذرات اسيد بر روي دست و صورت دو خانواده كه جمعا ۱۴ نفر و در حال سوار شدن به ماشين شخصي خود بودند، پاشيده شد. مرد اسيدپاش بعد از اين كاركور بلافاصله سوار بر موتور از محل حادثه متواري شد. مصدومان حادثه نيز كه هر يك به صورت جزيي از ناحيه دست و صورت و بخشي از اعضاي بدن دچار سوختگي‌هاي سطحي شده بودند با مراجعه به كلانتري ۱۱۰ شهدا و طرح شكايت از متهم اسيدپاش از ماموران درخواست كردند نسبت به دستگيري وي اقدام كنند.
 در حالي كه اقدامات درماني براي مصدومان اين حادثه جريان داشت يك ساعت بعد از وقوع حادثه، ماموران گشت كلانتري ۱۱۰ با مشكوك شدن به مرد موتورسواري كه با سرعت زياد در ساعات قبل از سحر مشغول تردد در خيابان بود نسبت به توقف موتور اقدام كردند. با انتقال وي به كلانتري و مواجهه حضوري متهم دستگير شده با پدر خانواده‌اي كه ۵ نفر از اعضاي خانواده وي در حادثه اسيدپاشي مجروح شده بودند متهم از سوي شاكي شناسايي شد. مرد ۴۲ ساله كه چاره‌اي جز بيان واقعيت نداشت اعتراف كرد قصد انتقام‌گيري از اعضاي تيم ورزشي را داشته كه در داخل پارك مشغول بازي بودند و به هيچ‌وجه اعضاي خانواده‌اي را كه اسيدپاشي شده‌اند نمي‌شناسد. با اعتراف متهم دستگير شده پرونده‌اي در اين زمينه تشكيل و متهم راهي بازداشتگاه شد. تحقيقات از متهم دستگير شده در اداره پليس آگاهي همچنان ادامه دارد.
همچنين پيرحسين كوليوند، ‌سرپرست اورژانس كشور درباره جزييات اين حادثه گفت: « در ساعت 1:22 بامداد پنجشنبه يك مورد حادثه اسيدپاشي در پارك فداييان اسلام گزارش شد كه در پي اين حادثه نيروهاي اورژانس به محل اعزام شدند و 14 مصدوم اين حادثه به بيمارستان‌هاي شهداي يافت‌آباد (8 نفر)، مطهري (5 نفر) و فيروزآبادي (يك نفر) منتقل شدند. او با اشاره به اينكه حال مصدومان مساعد است گفت: «سوختگي‌ها سطحي و در حد تاول بوده است كه همه مصدومان از بيمارستان ترخيص شده‌اند.»