نبرد با نيروهاي نفوذي در جريان است

گروه سياسي| دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: ايران طي اين سال‌ها هزينه زياد مادي و انساني بابت امنيت مرزهايش در برابر تهديدات داعش پرداخته و هنوز نبرد امنيتي و اطلاعاتي با نيروهاي نفوذي در جريان است. به گزارش مهر، جمله‌هاي كليدي اظهارات علي شمخاني در مصاحبه با فيگارو به شرح زير است:
  داعش به ابزاري در دست برخي كشورهاي منطقه براي تهديد ديگر كشورهاي منطقه تبديل شده است. كارخانه توليد انديشه تكفيري كه داعش را تغذيه مي‌كند در كشور عربستان سعودي واقع شده است.
  انديشه وهابيت، پول نفت و افراد سرخورده از سياست‌هاي حكام سعودي، تركيب اين سه خط توليد تروريست در عربستان سعودي است. منظور من از پول، هم مبالغ هنگفتي است كه نهادهاي خصوصي به تروريست‌ها مي‌دهند و هم پولي كه دولت اين كشور در اختيار آنان مي‌گذارد.
  ايران طي اين سال‌ها هزينه زياد مادي و انساني بابت امنيت مرزهايش در برابر تهديدات داعش پرداخته است و كماكان نيز نبرد امنيتي و اطلاعاتي با نيروهاي نفوذي در جريان است.


  تصميم امريكا براي كاستن از نفوذ ايران در سوريه، عراق و يمن هدف تازه‌اي از سوي امريكايي‌ها نيست. امريكايي‌ها سال‌هاست كه در پي آن هستند. همين اعلام هميشگي، دليلي است بر اينكه آنها شكست خورده‌اند. با اين حال، با وجود اظهارات آقاي ترامپ، ايران در پي ايجاد تنش با هيچ كشوري نيست، البته به جز رژيم صهيونيستي. ايران با همه كشورهايي كه قوانين ديپلماتيك را رعايت مي‌كنند مي‌خواهد رابطه مناسب داشته باشد.
  همكاري امريكايي‌ها و ايراني‌ها در عراق، هيچ آينده‌اي ندارد. گروه الحشد الشعبي پس از به وجود آمدن داعش در عراق تشكيل شد. آنان به فرمان مرجعيت ديني سازماندهي شدند و تحت فرماندهي فرمانده كل ارتش عراق يعني نخست‌وزير اين كشور فعاليت مي‌كنند. پارلمان اين كشور نيز حضور آنان را به رسميت شناخته و براي تداوم فعاليت آنها قانون به تصويب رسانده است، و بنابراين به كارشان در عراق ادامه خواهند داد چون كساني كه تروريست‌ها را توليد و حمايت مي‌كنند همچنان فعال هستند.
  وليعهد عربستان محمد بن سلمان اعلام كرد كه جنگ را به داخل ايران خواهد كشاند و درست چند روز پس از اين حرف، گروهي از سربازان ايران در مرز پاكستان ربوده و چند نفر نيز كشته شدند، اتفاقاتي نيز در اهواز رخ داد.