چرا طلاق بیل گیتس برای رسانه‌های غربی مهم است؟

آفتاب یزد- گروه شبکه: همیشه شنیدن خبر ازدواج یا جدایی افراد مشهور برای مردم به خصوص طرفدارانشان جالب توجه است به طوری که برای مدت کوتاهی درباره آن صحبت می‌کنند. اما این روزها خبر جدایی یکی از ثروتمندترین مردان جهان از همسرش به گونه دیگری بازتاب داشته است آنقدر که وقتی این زوج مشهور خبر جدایی‌شان را اعلام کردند، رسانه‌های خارجی به طور مرتب بر روی آن مانور می‌دهند و درباره آن اظهارنظر می‌کنند. در واقع آن‌ها، این روزها درصدر
اخبار رسانه‌ها قرار دارند. به نظر می‌رسد جدایی این زوج پس از ۲۷ سال، شوک بزرگی را به علاقه‌مندان به آن‌ها و دنیای خیریه و بشر دوستی وارد کرده است. ماجرا از این قرار است که بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توییتر خود، خبر از جدایی رسمی خود از همسرش ملیندا گیتس پس از ۲۷ سال زندگی مشترک داد. در این بیانیه که بطور مشترک از سوی این زوج منتشر شده، آمده است: «پس از تفکر بسیار و کار زیاد در مورد روابطمان، ما تصمیم گرفتیم که به ازدواج خود پایان دهیم. طی ۲۷ سال گذشته، ما سه فرزند بی‌نظیر بزرگ کرده‌ایم و بنیادی ساخته‌ایم که در همه جای دنیا کار می‌کند تا همه مردم بتوانند زندگی سالم و مثمر ثمر داشته باشند. ما همچنان در این ماموریت‌ها فعالیت داریم و کار مشترک خود را در بنیاد ادامه می‌دهیم، اما دیگر اعتقاد نداریم که در مرحله بعدی از زندگی خود می‌توانیم به عنوان یک زن و شوهر با هم رشد کنیم. ما با شروع حرکت در این زندگی جدید، برای خانواده خود فضا و حریم خصوصی می‌خواهیم.»
گفتنی است بیل گیتس یکی از ثروتمندترین مردان جهان به‌شمار می‌رود و بنیاد گیتس که بزرگترین خیریه خصوصی در جهان به شمار می‌رود را به طور مشترک با ملیندا تاسیس کرده است. بیل و ملیندا در دهه ۸۰ میلادی در مایکروسافت یکدیگر را ملاقات کردند. شرکتی که بیل گیتس بنیانگذار آن است. آن‌ها در سال ۱۹۹۴ در هاوایی ازدواج کردند و شش سال بعد بنیاد بیل و ملیندا گیتس را راه‌اندازی کردند. در حال حاضر بیل‌گیتس با ۱۲۴ میلیارد دلار دارایی در لیست ثروتمندترین افراد جهان موسسه فوربس جایگاه چهارم را دارد.
> چرا برای رسانه‌ها بیل گیتس مهم است


درست است که شاید این جدایی به سبب سلبریتی بودن این زوج عجیب و جالب توجه باشد و خیریه‌ها را تحت الشعاع قرار بدهد یا به خاطر نحوه تقسیم ثروتشان سوال‌های زیادی را در ذهن‌ها به وجود بیاورد اما نکته اینجاست چرا طی این دو روز گذشته غالب رسانه‌های خارجی به طلاق بیل گیتس و همسرش پرداخته‌اند در واقع چرا این موضوع آنقدر برایشان مهم است. یک کارشناس رسانه در این مورد به آفتاب یزد می‌گوید: «بیل گیتس صاحب یک امپراتوری و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. در واقع ایشان فردی است که با دارایی‌اش می‌تواند اقتصاد کشور را بگرداند. از سوی دیگر او در جایی حضور دارد که اقتصادش حرف اول دنیا را می‌زند. بنابراین بحث جدایی او از همسرش فارغ از مباحث اجتماعی، از آنجا که دارای موسسات خیریه می‌باشند می‌تواند تبعاتی داشته باشد به این دلیل که دارایی‌هایشان براساس توافقاتی که کردند تقسیم خواهد شد.
از همین رو آنچه که در وهله اول برای رسانه‌های غربی مهم است و سبب شده به موضوع جدایی بیل گیتس و همسرش بسیار
بپردازند بحث اقتصادی ماجراست.» حسن معظمی بیان کرد: «در کشور‌های خارجی تربیت‌ها معمولا به گونه‌ای است که وقتی که یک زوج از یکدیگر جدا می‌شوند رابطه دوستانه‌شان را با یکدیگر ادامه می‌دهند یا همکاری‌هایی راکه در پروژه‌ای با هم داشتند را به خاطر جدایی قطع نمی‌کنند. بیل گیتس و همسرش هم زندگی زناشویی‌شان را ادامه نمی‌دهند اما اهداف اجتماعی‌شان را قطعاً دنبال خواهند کرد. بنابراین کارکرد اقتصادی، اجتماعی و شخصیتی بیل گیتس است که سبب شده رسانه‌های غربی به ماجرای جدایی آن‌ها بیش از حد بپردازند.»