معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: از صداوسیما می‌خواهیم با دولت و مردم مهربان رفتار کند

حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تعهد دولت به اجرای کامل منشور حقوق شهروندی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رئیس‌جمهور و دولت تدبیر و امید پای اجرای کامل مفاد منشور حقوق شهروندی به عنوان یک اعتقاد راسخ ایستاده‌اند. وی در ضیافت افطار انجمن اسلامی جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه منشور حقوق شهروندی یک برنامه تشریفاتی و یا ژست سیاسی نبود، خاطرنشان کرد: برنامه حسن روحانی در دولت دوازدهم اجرای منشور حقوق شهروندی با توجه به تمام ابعاد و زوایای آن است.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه در منشور حقوق شهروندی تمام ابعاد و ساحت‌های حقوقی، فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: در اجرای منشور حقوق شهروندی اجرای آن بخشی که در اختیار قوه مجریه قرار دارد از مدت‌ها پیش آغاز شده و به مرور در حال تکمیل و گسترش است و بخشی که در اختیار سایر قوا قرار دارد را نیز آقای روحانی به عنوان مجری قانون اساسی پیگیری خواهد کرد تا با تفاهم و همدلی به اجرا درآید انصاری در این دیدار با تسلیت فاجعه دردناک تروریستی اخیر در تهران، گفت: حسن روحانی گویاترین واکنش را نسبت به حادثه تروریستی مجلس و مرقد امام راحل داشت مبنی بر اینکه تروریست‌ها، عاملان و اربابان آنها انتقام مردم‌سالاری را از مردم ایران گرفتند. به تعبیر ایشان برخی از حامیان تروریست‌ها که حتی صندوق رای را نمی‌شناسند بعد از حماسه باشکوه 29 اردیبهشت و حضور متعهدانه مردم در بزرگداشت امام راحل به دنبال انتقام از مردم ایران برآمدند. انصاری خاطرنشان کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی دمکراسی در ایران روند تکاملی و بلوغ را طی می‌کند. البته باید توجه داشت که دمکراسی در همه کشورها با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده است، اما مسیر دمکراسی و مردم‌سالاری در ایران در مقایسه با دیگر کشورها مسیری هموارتر و دارای شیب صعودی بیشتری بوده است. معاون حقوقی دولت یازدهم گفت: در انتخابات گذشته سخنان زیادی گفته شد و اقدامات فراوانی هم صورت گرفت، اما در این میان، مردم ایران سخن درست را شنیده و بعد در سنجش وجدان خود انتخاب احسن و اصلح را انجام دادند. باید توجه داشت که قرآن کریم، شنیدن را نعمت بزرگی برای جامعه می‌داند و اینکه پیشوای جامعه حتی باید حرف‌های تکراری مردم را بشنود چرا که این موضوع برای جامعه خیر است.
انصاری همچنین با گرامیداشت یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارند و در تشویق ورود حسن روحانی به صحنه انتخابات نقش بسیار مهمی داشتند. معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به فشارهای سنگینی که در طول حدود 4 سال گذشته بر دولت یازدهم وارد شده، گفت: حقیقتاً باید گفت که این فشارها، ملال‌آور و شکننده بود و معتقدم هیچ دولتی طی 38 سال گذشته به اندازه دولت روحانی در تنگناهای سنگین قرار نداشت چرا که مطالبات رو به افزایش، مشکلات فزاینده و امکانات اندک بود. وی افزود: در انتخابات اخیر پیوند ارزشمندی میان اصولگرایان اعتدال‌طلب و اصلاح‌طلبان اعتدال‌جو و علاقمندان ایران بوجود آمد و همراهی، همزیستی و تلاش مشترک سیاسی شکل گرفت. مردم در این انتخابات به‌رغم همه تبلیغاتی که انجام شد، نشان دادند اهل انصاف و تشخیص درست هستند. به گفته انصاری، دولت دوازدهم حتماً دولتی جوان‌تر و فعال‌تر خواهد بود و تمامی وعده‌های حسن روحانی در حوزه‌های مختلف، اجرایی و عملیاتی خواهد گردید. او همچنین خاطرنشان کرد: ما دوران کنونی را دوران رفاقت و همراهی برای پیشرفت کشور می‌دانیم و امیدواریم همه طرف‌ها پرونده انتخابات را ببندند و با تقویت امید در مردم، مسیر توسعه کشور را هموارتر سازند و از رسانه ملی نیز توقع داریم که با دولت و آقای روحانی مهربان‌تر رفتار کند تا مردم بتوانند خدمات دولت را از رسانه ملی بیشتر بشنوند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اطلاعات: بقایای تیم تروریستی داعش در کشور باقی نمانده است گمانه‌زنی‌ها درباره جایگاه اصلاح‌طلبان در کابینه دوازدهم بالا گرفته است تمایل اعتدال به اصلاحات آیا حضور «اورکا» گونه جانوری در آب‌های ایران جای نگرانی دارد؟ راز حضور نهنگ قاتل در خلیج فارس حامد وکیلی زخمیِ سربلندِ بحران ها چه کسانی زورشان به سازمان یافته ها می رسد؟ مانعی مقابل متاستاز فساد «ابتکار» بحران امنیت جهانی بر پایه اقدامات گروه های افراطی را بررسی می کند صنعتی به نام خشونت «دود دسته دوم» مصرف دخانیات موجب مرگ زودرس حدود 600 هزار نفر در سال از هر طرف بخوانید «دود» است! در سالروز صدور حکم حبس ابد ماندلا روایت شد زندگی، صلح و آشتی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: از صداوسیما می‌خواهیم با دولت و مردم مهربان رفتار کند اولین جلسه مجلس بعد از حمله تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد سنگینی ترور در هوای بهارستان جانشین فرمانده کل ارتش: داعش و گروه‌های تکفیری ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند اقدامات وزارت بهداشت برای درمان و اسکان رایگان کودک خبرساز حادثه تروریستی تهران «عماد» رایگان درمان می‌شود چگونه از سرمایه اجتماعی ایجاد شده استفاده کنیم؟ وزیر اطلاعات: بقایای تیم تروریستی داعش در کشور باقی نمانده است