خاموشی برق و رویکرد الله بختکی دولت!

عبداله رحیم لو‪-‬ اقتصاد و شرایط وخیم معیشت مردم، پاشنه آشیل دولت روحانی در سه سال اخیر بوده است.تداوم این وضعیت نابسامان، در کنار قطعی بی‌سابقه برق در تمام شهرهای ایران و ناکافی بودن پاسخ مسئولان، کاسه صبر مردم را لبریز کرده است.
قطعی مکرر برق نه تنها آسایش مردم که حتی تمام عرصه‌های خدماتی، تولیدی و رفاهی را نشانه گرفته و صدمات جبران ناپذیری را بر زندگی عادی مردم وارد کرده است.
با آنکه کاهش بارندگی در سال آبی جاری، یکی از عوامل موثر در قطعی برق به حساب می آید، اما مصاحبه یکی از مدیران ارشد وزارت نیرو در ۱۴ تیرماه، ابعاد جدیدی از بی‌تدبیری را در دولت تدبیر و امید، برملا ساخت.
مدیر تولید برق در وزارت نیرو، در مصاحبه خود آماری را گفت که بیش از هر چیزی از فقدان برنامه ریزی در این بخش حکایت می‌کرد. وی در این گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که حد اکثر تولید برق در کشور، از میزان مصرف روزانه کمتر است و با توجه به اختلاف تولید با مصرف، قطعی برق تا ماه‌های آینده ادامه خواهد یافت! وی همچنین خاطرنشان کرد که وزارت نیرو از پیشتر می‌دانست که کاهش بارش و افزایش مصرف، به قطعی برق شهر و منازل شهروندان منجر می‌شود، ولی این مشکل چندان جدی گرفته نشد و وزارت نیرو بودجه کافی برای حل مشکل را در اختیار نداشت.


این سخنان در حالی در سیمای ملی گزارش شد که هیچ یک از مدیران ذی ربط در ماه‌های گذشته برای جبران این فاصله، برنامه ریزی دقیقی نکرده بودند و نیاز کشور به برق را به امان خدا رها کرده بودند!
سهل انگاری وزارت نیرو در مدیریت بهینه برق، در روزهای اخیر دامنه وسیع‌تری هم پیدا کرده است تا آنجا که در برخی از شهرها، مردم معترض به چگونگی توزیع برق، مقابل ادارات وزارت نیرو تجمع کردند و خواستار پاسخگویی شفاف آنان شدند. با آنکه چالش بی‌سابقه برق در ایران جنبه‌های اعتراضی به خود گرفته است، وزیر نیرو همچنان سکوت در هفته‌های پایانی وزارتش را بر پاسخ دادن به مطالبات مردم، ترجیح میدهد! دولتمردان در روزهای پایانی صدراتشان، تصور می‌کنند که سکوت آنان بهترین کار می‌باشد. زیرا دولت بعدی تا ماه دیگر آواری از تورم، رکود، کمبود برق وآب و.... را تحویل خواهد گرفت.