تولیدکنندگان برق 3 سال است نمی‌توانند وزیر نیرو را ببینند!

  نایب‌رئیس ‌هیئت ‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق گفت: سه سال و نیم است از وزیر نیرو وقت می‌خواهیم اما به ما که بخش خصوصی هستیم، وقت نمی‌دهد!
به گزارش خبرگزاری دانشجو، ابراهیم خوش‌گفتار درباره روابط وزیر نیرو با بخش خصوصی صنعت برق، تصریح کرد: سه سال و نیم است از وزیر نیرو وقت می‌خواهیم. به ما که بخش خصوصی هستیم، وقت نمی‌دهد!
وی ادامه داد: هیچ سرمایه‌گذاری جدیدی در چهار سال گذشته در حوزه تولید برق در کشور صورت نگرفته است! صادرات برق از سال ۹۲ روندی کاهشی داشته و دلیل آن انحصار در صادرات و عدم برنامه‌ریزی وزارت نیرو بوده است. نمره عملکرد وزارت نیرو صفر است، چرا که هیچ کاری در زمینه تولید نکرده، جز بداخلاقی و عدم همکاری با بخش غیردولتی!
قطع برق خانگی بدون برنامه ممنوع است


در این حال باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد که وزیر نیرو ساعت یک بامداد دیروز (چهارشنبه) با حضور در ستاد فرماندهی پیک بار ۱۴۰۰، نظارت بر نحوه اجرای برنامه‌های مدیریت بار و تامین برق مشترکان را بر عهده گرفت.
اردکانیان با تاکید بر اینکه نهایت تلاش باید برای جلوگیری از بروز خاموشی در بخش خانگی به‌کار بسته شود، خاطرنشان کرد: در این روز‌های کرونایی اهمیت استمرار تامین برق بیمارستان‌ها و مراکز حساس و حتی خانه‌های مردم بسیار مهم و خط قرمز ماست.
وزیر نیرو افزود: شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور موظف هستند با دقت کافی جداول احتمالی خاموشی را منتشر و به صورت گسترده در رسانه ملی و کانال‌های ارتباطی با مردم منتشر کنند.
اردکانیان ادامه داد: از این پس به جز موارد اضطراری، اعمال خاموشی به مردم بدون برنامه پذیرفتنی نیست و مدیران عامل شرکت‌های توزیع باید به صورت دقیق و منظم برای اجرای آن نظارت کامل داشته باشند. مدیران نیز با حضور در رسانه‌ها و گفت‌و‌گو با مردم ضمن تشریح وضعیت برای آنان، صدای مردم را نیز بشنوند.
با وجود تاکیدات مسئولان در چند روز گذشته برای ممانعت از خاموشی‌های بی‌برنامه، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: روز سه‌شنبه، آتش‌سوزی ترانسفورماتور تهرانپارس منجر به محدودیت‌هایی شد که همکاران ما، بار این ترانس را به جای دیگری منتقل کردند، ولی سبب محدودیت در تامین برق مناطق تهرانپارس و قیطریه شد.
مصطفی رجبی مشهدی افزود: از روز سه‌شنبه خاموشی‌ها در کشور کاهش پیدا کرده است که امیدواریم با اقدامات صورت‌گرفته میزان مصرف، کاهش پیدا کند. بخش صنعت هم جا به‌جایی‌هایی اعمال کرده‌اند که این هم باعث کاهش مصرف برق شده است.
سخنگوی صنعت برق کشور، اضافه شدن یک میلیون مشترک جدید به شبکه برق را از دیگر دلایل بالا رفتن مصرف برق عنوان کرد و ادامه داد: امسال شاهد پدیده‌ای به نام استخراج رمزارز هم هستیم که به دو بخش غیرمجاز و مجاز تقسیم‌بندی می‌شوند.
رجبی مشهدی، تاثیر راهکار‌های مدیریت مصرف را در جلوگیری از بروز خاموشی بسیار مهم و آنی عنوان کرد و افزود: در صورتی که مشترکان از سایه‌بان برای کولر‌های آبی استفاده و از دور کند این نوع کولر‌ها بهره بگیرند، شاهد کاهش دو هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود. اگر دمای کولر‌های گازی در کشور به جای ۱۸ روی ۲۵ درجه تنظیم شود، شاهد کاهش پنج هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود. با هر یک درجه افزایش درجه ترموستات کولرگازی، سه درصد از مصرف برق این نوع کولر‌ها کم می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
آقای روحانی! نابلدی و بی‌تدبیری دولت را به پای تحریم ننویسید جریان تحریف مشغول کار است!(یادداشت روز) اخبار ویژه حشدالشعبی: انفجار دکل‌های برق عراق کار عربستان است اقدامات سؤال‌برانگیز دولت در روزهای پایانی از افتتاح‌های نمایشی تا هزینه‌تراشی برای دولت سیزدهم مذاکرات بین‌الافغانی در تهران /ظریف: به صلح در افغانستان کمک می‌کنیم الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی سپاه از موشک زمین‌پایه الماس تا تجهیز بالگردها به موشک نقطه‌زن قائم 114 تولیدکنندگان برق 3 سال است نمی‌توانند وزیر نیرو را ببینند! تعاملات علمی و آموزشی میان ایران و عراق تقویت شود فصل نو(نگاه) ناهماهنگی آمار توزیع واکسن با میزان تزریق در کشور همه مزایده‌ها و مناقصه‌ها تا استقرار دولت جدید به تعویق ‌افتاد سفر هیئت پارلمانی ایران به سوریه با هدف ارتقاء روابط تهران و دمشق و تعاملات تجاری و اقتصادی ارز 4200، نمونه کاملی از زمینه ایجاد فساد و رانت بود آقای روحانی! نابلدی و بی‌تدبیری دولت را به پای تحریم ننویسید آقای روحانی! نابلدی و بی‌تدبیری دولت را به پای تحریم ننویسید