دعوت «اسد» از مخالفان برای بازگشت به سوریه

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، روز گذشته در مراسم تحلیف خود، از کسانی که فریب دشمن را خورده و رو در روی سوریه ایستاده‌اند، دعوت کرد به وطن خود بازگردند.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد روز گذشته برای دوره جدید هفت ساله ریاست جمهوری خود در برابر اعضای مجلس این کشور و همچنین شخصیت‌های لشکری و کشوری سوگند یاد کرد.
وی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به مشارکت بالای مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه این کشور تأکید کرد: «ملت‌هایی که راه آزادی را می‌دانند، در راه دفاع از حقوق خود خسته نمی‌شوند و به راه خود ادامه می‌دهند. مشارکت ملی گسترده در انتخابات نیز نشان‌دهنده رشد و آگاهی بالای ملی بود.» وی تأکید کرد: «برخی می‌خواستند کشور را تجزیه کنند اما مردم با وحدت خود تیر خلاص را به سوی سناریوهای آنها شلیک کردند. دشمنان در مراحل اول روی ترسیدن ما از تروریسم و تبدیل شهروندان به مزدور حساب باز کرده بودند. اما آگاهی ملی و مردمی، قلعه ما و معیاری است که با آن توانایی و قدرت خود را می‌سنجیم.»
او افزود: «برخی عوامل با واسطه‌گری ترکیه در حال کار روی پیشنهاداتی برای دستیابی به قانون اساسی هستند که سوریه را در سایه بیگانگان قرار دهد اما همه پیشنهادها و تلاش‌های آنها به لطف استواری مردم سوریه از بین رفته و نقش بر آب شده است.» بشار اسد با اشاره به اینکه هرکس تعلق خود به وطن را از دست بدهد هیچ سودی برای کشور خود و هیچ امنیتی برای جامعه خود ندارد، اعلام کرد: «من کسانی را که فریب خورده‌اند و برای سقوط وطن شرط‌بندی کرده‌اند را به بازگشت به وطن فرا می‌خوانم.


به آنان که فریب خوردند، می‌گویم که از آنان علیه کشورشان سوء‌استفاده شد اما وطن پناهگاه و آغوشی باز به روی آنان است و مردمی با قلبی بزرگ و بخشنده در خود دارد.»
در این مراسم، علاوه بر نمایندگان دیپلماتیک معتبر در دمشق، شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای داخلی و بین‌المللی نیز حضور داشتند. بشار اسد ۲۷ مه گذشته (5 خرداد ماه) با کسب ۹۵.۱ درصد آرا، پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد. این انتخابات، دومین انتخابات ریاست جمهوری از زمان آغاز بحران در این کشور در سال ۲۰۱۱ بود.