با ایجاد سازمان نظام صنفی خبرنگاران می‌توان کارهای بزرگی کرد

گروه فرهنگی/ ‌مراسم پایانی و اعلام برگزیدگان پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران عصر جمعه ۲۵ تیرماه با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدعوین محدود در سینما روباز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. در ابتدای این مراسم حمید فروتن رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران گفت: «عکاسان و تصویربرداران در خط مقدم همه‌گیری کرونا هستند لذا طرح واکسن فعالان این حوزه می‌بایست در اولویت قرار گیرد.»
پس از مراسم تجلیل از پیشگامان، محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جمع ارزشمند عکاسانه و همدلی موجود در آن گفت: «مشکل ما در ایران این است که کار انفرادی را خوب انجام می‌دهیم ولی وقتی به کار جمعی می‌رسیم ضریب تحمل پایینی داریم. برای بقای این جمع تلاش کنید کمک کنید تا این انجمن روز به روز تقویت شود این مهم جز با همکاری و گذشت امکان پذیر نیست. ما در طی این سال‌ها تلاش کردیم که آنچه در توانمان هست کمک و همراهی کنیم با وجود اینکه می‌دانیم فاصله زیادی بین آنچه باید انجام دهیم با آنچه انجام داده‌ایم، وجود دارد.»
او به موضوع واکسیناسیون عکاسان خبری نیز اشاره کرد و گفت: «ما لیست‌های جداگانه‌ای برای فعالان حوزه‌های مختلف رسانه‌ای آماده کرده‌ایم و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی هم لیست جداگانه‌ای دارد. من بشدت مخالف اعلام قبل از اقدام هستم چرا که معتقدم در بحث کرونا مشکل اصلی ما اعلام قبل از اقدام بوده است. به همین دلیل در حال پیگیری هستیم که اول اقدام به واکسیناسیون کنیم بعد اعلام عمومی انجام بدهیم.»
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ درباره بیمه نیز بیان کرد: «در بحث بیمه متأسفانه ما مشکل کمیت در ایران داریم؛ همه ۱۳ هزار رسانه‌ای که داریم باید برای دریافت هر نوع امتیازی اقدام به بیمه پرسنل خود کنند.تاکنون ۵ هزار عکاس و خبرنگار هم جداگانه بیمه شده‌اند ولی با وجود این کماکان می‌شنویم که هنوز عکاسان و خبرنگارانی هستند که بیمه نشده‌اند. سازمان نظام صنفی خبرنگاری را ایجاد کردیم ولی با اعتراض خود اهالی رسانه به مفاد آن به سرانجام مطلوبی که مدنظر بود، نرسید. به‌هرحال امیدواریم این اتفاق بیفتد که در آن صورت برای جامعه رسانه‌ای که عکاسان و خبرنگاران را شامل می‌شود، می‌توان کارهای بزرگی


انجام داد.»
گفتنی است در این مراسم با پخش مستندهایی از پیشگامان عکاسی مطبوعاتی ایران با اهدای لوح تقدیر از مریم کاظم‌زاده، سعید صادقی، ساسان مؤیدی و علیرضا عابدی به‌عنوان پیشگامان عرصه عکاسی مطبوعاتی کشور و به پاس تلاش و مجاهدت در جهت ثبت وقایع و رخدادهای انقلاب اسلامی، رشادت‌های رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس و رخدادهای بعد از آن تقدیر به‌عمل آمد.
در این رویداد آریا جعفری، فرشته اصلاحی، حامد ملک‌پور، آرمین کرمی، احمد ظهرابی، مجید خواهی، محمدرضا عباسی، مهشاد جلالیان و امین نظری جزو برگزیدگان پنجمین نشان عکس مطبوعاتی
معرفی شدند.
لازم به ذکراست در پنجمین دوره نشان مطبوعاتی، ۱۸۰ عکاس از سراسر ایران مشارکت داشتند که در بخش تک عکس ۱۲۰۴ اثر و در مجموعه عکس، ۲۵۹ مجموعه به دبیرخانه ارسال شده بود و مورد قضاوت قرار گرفتند. در بخش تک عکس، ۲۷۴ عکس خبری، ۳۸۴ عکس مستند، ۱۶۹ عکس محیط زیست، ۲۱۷ عکس پرتره و ۱۶۰ عکس ورزشی و در بخش مجموعه عکس نیز ۵۶ مجموعه خبری، ۱۱۵ مجموعه مستند، ۶۳ فریم از مجموعه محیط زیست، ۲۹ فریم از مجموعه عکس پرتره و ۳۲ مجموعه عکس ورزشی به دبیرخانه ارسال شده بود.
جاسم غضبان‌پور، فرشاد عباسی، مجید برزگر، مرتضی فرج آبادی و  یلدا معیری هیأت داوران پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران بودند.