رای اعتماد آسان

جلال جلالی زاده‪-‬ روز گذشته کابینه دولت سیزدهم به مجلس معرفی شد، برآورد من این است که این کابینه از مجلس به راحتی رای اعتماد خواهد گرفت چرا که خیلی از وزرای پیشنهادی
بیشتر از جبهه پایداری و احمدی‌نژادی هستند و با توجه به وضعیتی که مجلس دارد احتمال قوی می‌دهم که این کابینه از مجلس رای اعتماد را خواهد گرفت.
اما به نظر من کابینه پیشنهادی آقای رئیسی که در آن خیلی از افراد شناخته شده نیستند و برخی از آن‌ها نیز شناخته شده هستند، یک کابینه قوی نیست. آقای رئیسی ادعا می‌کرد که کابینه‌اش قرار است فرا جناحی و «قدرت بر مبنای توانمندی» باشد اما کابینه‌ای که معرفی کرد اصلا این طور نیست و بنابراین من فکر نمی‌کنم که این کابینه بتواند کابینه موفقی باشد.
با این حال اگر از وزرای پیشنهادی پشتیبانی و حمایت‌های همه جانبه صورت بگیرد و وزرا در تصمیم گیری‌ها مستقل باشند و مشاوران مسلط، مجرب و متبحری داشته باشند و همچنین حمایت‌هایی از بالا صورت بگیرد احتمالا این وجود دارد که موفق عمل کنند اما اگر در تصمیم گیری‌ها مستقل عمل نکنند و تحت تاثیر دیگران قرار بگیرند فکر نمی‌کنم که بتوانند عملکرد قابل دفاعی داشته باشند و کاری از پیش ببرند.