ابراهیم رئیسی قول حل مشکلات مردم را در نخستین روزهای آغاز به کار دولت داد نخستین سفر استانی رئیسی به خوزستان

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان خوزستان موجی از امید را در دل مردم این استان و کشور ایجاد کرد. او نشان داد مشکلات مردم را می‌شناسد و برای رفع آنها برنامه‌ای مدون در اختیار دارد.
به گزارش ایرنا،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در اولین سفر استانی خود همراه با تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم به استان خوزستان وارد شد.
رئیس جمهوری انقلابی که با شعار رفع فساد و ایجاد عدالت به میدان آمده در اولین سفر رسمی و غیر تشریفاتی به همراه چهار وزیر نیرو، جهاد کشاورزی، کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه به خوزستان سفر کرد تا نشان دهد دولت در عمل به وظایف خود پایبند است و قصد دارد مشکلات مردم را در سریعترین زمان ممکن رفع کند. استان خوزستان از استان‌هایی است که در هشت سال دفاع مقدس بیشترین خسارت را از لحاظ تخریب زیرساخت‌ها متحمل شده و در بسیاری از مسائل از جمله بحث ریزگردها، کمبود منابع آبی، وضعیت آب و فاضلاب و کشاورزی با مشکلاتی عدیده دست و پنجه نرم می کند.
روند رسیدگی به بیماران کرونایی اهواز


در بازدید رئیس جمهوری از بیمارستان رازی اهواز،‌ آیت‌الله رئیسی برای رفع فوری کمبودهای بهداشتی و درمانی خوزستان دستوراتی را صادر کرد.
وی در بازدید از این بیمارستان که از سوی وزیر کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراهی می‌شد، نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندی های بخش مراقبت‌های ویژه دستوراتی به وزیر بهداشت صادر کرد.
رئیس جمهوری همچنین در بیمارستان رازی اهواز به وزیر کشور دستور داد برای استفاده بیش از پیش از ظرفیت مراکز درمانی نیروهای مسلح برای بستری بیماران کرونایی، پیگیری های لازم را به عمل آورد.
آیت الله رئیسی در این بازدید از کادر بهداشت و درمان و همچنین طلاب مستقر در بیمارستان رازی اهواز که به صورت جهادی پای کار مبارزه با بیماری آمده بودند، تقدیر و تشکر کرد.
رئیس جمهوری همچنین با حضور در جمع خانواده های بیماران در محوطه بیمارستان و همچنین در دیدار با بیماران بستری در بخش های مختلف، پیگیر مشکلات آنان شده و دستورات ویژه ای را ابلاغ کرد.
دولت در بحث کرونا نگاهی ویژه‌ به خوزستان دارد
رئیس جمهوری گفت: دولت به مشکلات خوزستان در بحث کرونا به طور ویژه رسیدگی خواهد کرد و تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر از این پیک بیماری عبور کنیم.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از بیمارستان رازی اهواز در جمع کادر درمان و مراجعان افزود: اولویت ما رسیدگی به بحث کرونا بوده و دولت در این راستا تمام کمک خود را به خوزستان انجام می‌دهد.
رئیس جمهوری خطاب به مسئولان خوزستان گفت: در صورت نیاز به محل بستری بیشتر بیماران کرونایی، از ظرفیت پادگان‌های منطقه استفاده شود.
وی افزود: تمام هم و غم دولت رسیدگی به مشکلات ناشی از کرونا است و تلاش می کنیم تا وضعیت بهتر شود؛ البته جا دارد از فعالیت کادر درمان نهایت تشکر را داشته باشم.
مردمی که از همه ظرفیتشان برای دفاع از کشور مایه گذاشتند
سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز با بیان اینکه قصد داشتم زودتر به استان سفر کنم اما به دلیل کثرت کارهای مربوط به استقرار دولت، این توفیق حاصل نشد، گفت: استان خوزستان مردمان بسیار خوبی دارد که در مقاطع مختلف از همه توان خود برای دفاع از کشور مایه گذاشتند و حق بزرگی بر گردن ملت‌ ما دارند. رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت نسبت به همه مردم کشور وظیفه دارد، افزود: نسبت به مردم خوزستان وظایف مضاعفی داریم و ان‌شاالله در این سفر که البته سفر کوتاهی است، بتوانیم بخشی از مشکلات این استان را برطرف کنیم.
آیت الله رئیسی افزود: بسیار علاقه‌مند بودم که با مردم خوب استان دیدار داشته باشم اما به خاطر مشکل بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان دیدارهای عمومی مردمی فراهم نیست اما در جلسات مختصر با بخش های مختلف مدیریتی استان بیش از پیش در جریان مشکلات خوزستان قرار خواهم گرفت. رئیس جمهوری تاکید کرد: در این سفر با وزرا و مسئولان استانی برای یافتن راه حل‌های مناسب جهت رفع سریع مشکلات استان، مشورت خواهیم کرد تا تصمیمات مناسبی طراحی و اتخاذ شود.
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: همه دغدغه من و دولت مردمی این است که مشکلات همه مردم کشور و به ویژه این استان مقاوم را با مشارکت خود مردم حل کنیم و تردید ندارم که به لطف خدا بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.
بازدید از کارگاه‌ جمع‌آوری فاضلاب در منطقه ۳ اهواز
آیت الله رئیسی صبح امروز بلافاصله پس از ورود به اهواز با حضور در یکی از کارگاه های طرح جمع آوری فاضلاب شهر اهواز از بخش های مختلف این کارگاه و اقدامات در دست انجام برای حل مشکل فاضلاب شهر بازدید کرد و در گفت‌وگو با مسئولان و کارکنان این کارگاه در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.
در این بازدید، گزارش کاملی از مراحل مختلف این پروژه اعم از ساخت تونل، ایستگاه‌های پمپاژ و... به رئیس جمهوری ارائه شد و با بررسی موانع پیش رو و الزامات تسریع در پیشرفت پروژه، مقرر شد در جلسه شورای اداری استان در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
بررسی وضعیت هورالعظیم و آب منطقه
آیت الله رئیسی با یک فروند بالگرد به منطقه جفیر رفت تا از نزدیک وضعیت هورالعظیم و رودخانه کرخه نور را بررسی و مسائل و مشکلات را رصد کند تا تصمیمات نهایی در دولت اخذ شود.
خوزستان از ابتدای امسال با چالش آبی مواجه بوده است و همین امر باعث اعتراضات مردمی در پایین دست رودخانه کرخه شد.
رئیس جمهوری کشورمان با علم به اینکه خوزستان قلب تپنده کشور است به آن سفر کرده تا تصمیماتی اساسی برای آن اتخاذ کند. هورالعظیم خوزستان که مدت ها است با مشکلات کاهش آب مواجه شده از جمله مناطقی است که مورد توجه رئیس جمهوری قرار گرفته و به همراه وزیر نیرو و جهاد کشاورزی به آنجا عزیمت کرد تا چاره ای برای رفع مشکلات آن بیاندیشد.
اشتغال یک مسئله محوری برای دولت سیزدهم است
رئیس جمهوری گفت: موضوع اشتغال یک مساله محوری برای دولت سیزدهم است و تمام تلاش را برای رفع مشکل بیکاری در خوزستان و سایر شهرستان ها به کار خواهیم گرفت.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح آبرسانی به منطقه محروم جفیر در استان خوزستان بیان کرد: رفع مشکل بیکاری یکی از مهم ترین دغدغه‌های این دولت است و در این راه تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت. طبق برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا با توسعه صنایع و نیز بخش کشاورزی قسمت زیادی از معضل بیکاری را در استان برطرف کنیم.
رئیس جمهوری ضمن تقدیر از عملکرد گروه‌های جهادی در آبرسانی به مناطق مختلف استان بیان کرد: امید است در سایر روستاهای خوزستان همچون روستای جفیر آبرسانی با این توان انجام گیرد. در کنار مردم انقلابی خوزستان هستیم و با تمام توان به فکر حل مشکلات خوزستان خواهیم بود. مسیر هویزه و دشت آزادگان همواره مسیر زائران اباعبدالله بوده و باعث برکات این منطقه شده است.
افتتاح طرح آبرسانی به روستای جفیر با حضور رئیس جمهوری
پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر یک و ۲ در آخرین روستاهای نوار مرزی شهرستان هویزه که با همیاری آبفا خوزستان و سپاه ولیعصر استان اجرا شده است، صبح جمعه با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا ساکنان این روستاها به علت طولانی بودن مسیر انتقال آب پیش از افتتاح این طرح خط انتقال آب نداشتند و سال‌ها از نظر دسترسی به آب لوله کشی بهداشتی در رنج و سختی بودند که با بهره برداری از این طرح از نعمت آب شرب بهره مند شدند.
قرار است به زودی طرح تکمیلی این طرح برای ۳۷ روستای دیگر منطقه نیز توسط قرارگاه خاتم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شود.
حضور بین مردم روستای جفیر از توابع شهرستان هویزه
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر خود به خوزستان برای افتتاح طرح آبرسانی به روستای جفیر از توابع شهرستان هویزه حضور یافت و برای اطلاع از مشکلات و کمبودهای این منطقه، بین مردم این روستا رفت و از نزدیک جویای وضعیت و مشکلات این منطقه شد.
رئیس جمهوری گفت:‌ مردم این منطقه مردم مقاوم و شهید داده هستند و در هشت سال دفاع مقدس مشکلات و سختی‌های زیادی تحمل کرده‌اند. مردم خوزستان به ویژه روستاییان در تمامی مسائل و مشکلات خوش درخشیدند و وظیفه دولت به عنوان خدمتگزار این است که در خدمت مردم باشد. در این مدت با همت گروه‌های جهادی و بسیج و سپاه آبرسانی به مناطق مختلف استان انجام گرفته است.