علاقه رئیس‌جمهور فرصت مناسب توسعه ورزش

با شروع کار دولت جدید و مشخص شدن وزیر ورزش و جوانان حالا همه نگاه‌ها به انجام تغییرات در ورزش معطوف شده است؛ تغییراتی که باید ورزش را در مسیر درست خود قرار دهد و کاری کند که موجب اعتلای ورزش کشور شود. دیروز حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در صحبت‌هایی عنوان کرد: «آیت‌الله رئیسی علاقه‌مند به ورزش و خصوصاً ورزش همگانی است. رئیس‌جمهور در موضوع ترویج ورزش و افزایش مشارکت مردم راهنمایی‌های زیادی به من داشته است و خیال همه از این بابت راحت باشد.»
شاید همین جمله کافی باشد برای اینکه مسیر وزارت ورزش و شخص وزیر برای برنامه‌ریزی آینده ورزش کشور مشخص شود؛ اینکه برای اولین بار شاهد باشیم به ورزش همگانی بها داده می‌شود و در کنار آن برنامه‌ریزی درست برای ورزش قهرمانی هم صورت می‌گیرد؛ اینکه بازهم اسیر برنامه‌ریزی‌های غلط نشویم و دوباره همان مسیر‌های اشتباه قبلی را طی نکنیم. وزارت ورزش طبق گفته‌های سجادی حالا حمایت‌های مادی و معنوی رئیس‌جمهور را پشت سر خود می‌بیند؛ حمایتی که ظاهراً همیشه وجود داشته، اما تا جایی که ذهنمان یاری می‌کند تمام این حمایت‌ها فقط در حد حرف بوده و برنامه‌ریزان ورزش کشور هر طور که دلشان خواسته برنامه ریخته و اجرا کرده‌اند و تا جایی پیش رفته‌اند که اوضاع ورزش کشور به این روز افتاده است.
سجادی می‌گوید رئیس‌جمهور اهتمام ویژه‌ا‌ی به ورزش همگانی دارد و این می‌تواند نقطه آغازی باشد برای پایان دادن به دوران توجه ویژه و بیت‌المال‌خوری برخی رشته‌ها که طی تمام این سال‌ها با تضییع حق بقیه رشته‌ها و مدال‌آوران المپیک و جهانی فقط سرمایه‌سوزی کرده‌اند و بس. فراموش نکنیم که توسعه ورزش همگانی یک از خواسته‌های مغفول مانده رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی هم بوده که هیچ گاه چندان از سوی مسئولان ورزش کشور به صورت جدی به آن توجه نشده است و صرفاً به برگزاری همایش و سمپوزیوم و دورهمی و نوشتن منشور و تفاهمنامه و هم‌افزایی ختم شده است. حالا، اما ورزش همگانی مورد توجه قرار گرفته و این وظیفه وزیر ورزش است که از این فرصت استثنایی بهترین استفاده را ببرد و حتی برای ثبت نام خود هم که شده کاری کند که ورزش همگانی توسعه یافته و با برنامه‌ریزی در مسیر درست قرار گیرد.
جالب اینکه سجادی در بخشی دیگر از حرف هایش می‌گوید می‌خواهد نگرانی‌های نمایندگان مخالفش در مجلس را برطرف کند. باید خدمت جناب سجادی یادآور شویم که این گوی و این میدان، حالا که حمایت قاطع رئیس‌جمهور را هم دارید، پس دیگر جای بحث و تلف کردن وقت نیست. سجادی می‌تواند نام خود را برای همیشه در ورزش ایران جاودانه کند، اگر بخواهد و اگر دغدغه ورزش کشور را به خوبی درک کند و برای رفع آن برنامه داشته باشد. او فرصت مناسبی برای توسعه ورزش کشور دارد که باید قدر بداند.
حمایت دولت و علاقه رئیس‌جمهور به ورزش طرف مهم این مسئله است، اما آنچه باعث حل شدن این مسئله می‌شود برنامه‌ریزی‌های دقیق و تأثیرگذار در ورزش است که این یکی را باید از شخص وزیر و مدیران ورزش خواست که حمایت‌ها را با برنامه‌ریزی به ثمر بنشانند و باعث ارتقای ورزش کشور شوند.