موسوی خوئینی ها: اصلاح طلبان بیشتر از دیگران به نظام رای داده اند

دبیرکل مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از نظام عبور نکرده‌اند، گفت: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری رأی‌های داده شده در انتخابات اخیر را رأی به نظام دانستند و با توجه به تعداد آرای نامزد پیروز، نتیجه می‌گیریم که اصلاح‌طلبان بیشتر از دیگران به نظام رأی داده‌اند.
به گزارش ایلنا، آیت ا... موسوی خوئینی ها در کانال تلگرامی خود در پاسخ به انتقادات و سوالات یکی از مخاطبانش درباره وضعیت اصلاح طلبان توضیحاتی ارائه کرد. موسوی خوئینی ها با اشاره به سوالات طرح شده نوشت: «ایشان گفته‌اند «همۀ اطرافیان اصلاح‌طلبان همیشه در فکر عبور از نظام هستند». من از انتخابات ریاست‌جمهوری شروع می‌کنم که بیش از ۴۱ میلیون نفر پای صندوق‌های رأی آمدند و مقام معظم رهبری گفتند که من از تَک‌تَک آنان تشکر می‌کنم و این رأی‌ها را رأی به نظام دانستند. اصلاح‌طلبان هم در میان همان ۴۱ میلیون نفر بودند، پس نه‌تنها از نظام عبور نکرده‌اند، بلکه آن را تأیید کرده‌اند و با توجه به تعداد آرای نامزد پیروزشان، نتیجه می‌گیریم که اصلاح‌طلبان بیشتر از دیگران به نظام رأی داده‌اند.» وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا سروش، شبستری، طباطبایی، آغاجری و کدیور خود را به اصلاح طلبان نزدیکتر می دانند نیز، نوشت: «اصلاح‌طلبان یک حزب نیستند، بلکه اصلاح‌طلبی یک جریان فکری-‌سیاسی است که طیف وسیعی را در بر می‌گیرد و چه‌بسا آخر طیف با اول طیف بسیار متفاوت باشد.» وی افزود: «در میان اصول‌گرایان نیز همین اختلاف وجود دارد: برخی آرای مردم را حق‌الناس می‌دانند و به حراست از آن پایبندند؛ عده‌ای هم معتقدند و نوشته‌اند و گفته‌اند که مردم حقی ندارند تا بخواهند آن را، از راه رأی دادن، به حاکمان واگذار کنند.»
توصیه به هواداران اصلاحات
دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در ادامه تأکید کرد: من هم مانند شما طرفدار حجابم و به ترویج نماز و روزه در میان جامعه اعتقاد دارم -و البته با تحمیل آن به مردم مخالف هستم- ولی آنچه مُلک و ملت را بر باد می‌دهد نه بی‌حجابی یا نماز نخواندن و روزه‌خواری بعضی از افراد، که ناراستی با بندگان خدا و تحقیر آنان است. آنچه به کشور و ایمان مردم و به نظام آسیب می‌زند حیف و میل‌های بیت‌المال است. خوئینی ها در نهایت تصریح کرد: من به تمام خواهران و برادران، به‌ویژه هواداران اصلاحات، توصیه می‌کنم که هرچه بیشتر به شریعت محمدی (ص) و شعائر و آداب و اخلاق دینی و مذهبی مقید و پایبند باشند، که نه‌تنها برای آخرتشان که برای دنیایشان هم
خوب است.