وزیر دادگستری خبر داد انعقاد موافقت‌نامه انتقال محکومین بین ایران و تاجیکستان

وزیر دادگستری از انعقاد موافقت‌نامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری ایران و تاجیکستان خبر داد.
امین حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره معاهدات منعقده در سفر اخیر رئیس جمهوری به تاجیکستان، گفت: موافقت‌نامه همکاری قضایی انتقال محکومین بین جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری تاجیکستان منعقد شد که از طرف دولت ایران، وزارت دادگستری آن را امضا کرد و از طرف آنها، دادستان کل تاجیکستان آن را امضا کرد.
وی افزود: ما مراودات زیادی با تاجیکستان داریم. افرادی ممکن است برای مسافرت و تحصیل به این کشور بروند یا فعال اقتصادی اند و ممکن است به هر دلیل دچار مشکل شوند و محکومیت پیدا کنند و ممکن است از اتباع تاجیکستان در ایران این اتفاق برایشان بیفتد؛ لذا موافقتنامه ای که امضا کردیم در این راست است و اگر محکومانی از هر کشور در کشور دیگری باشد با همدیگر جابه‌جا می‌شوند. این موافقتنامه برای کمک به خانواده‌های آنهاست زیرا کسی که مرتکب جرم شده باید مجازاتش را تحمل کند.
وی در پایان یادآور شد: موافقت‌نامه انتقال محکومین ایران و تاجیکستان، کمک به اتباع دو کشور ایران و تاجیکستان است.
سایر اخبار این روزنامه
مقدماتی جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا ایران صفر (4) - اردن صفر (2) صعود تاریخی دختران ایران سید حامد مرندی بزنگاه بازگشت اعتماد مردم به بورس جدال لفظی وزرای خارجه ایران و آمریکا بر سر زمان مذاکره چالش «به زودی» برای از سرگیری مذاکرات معیارهای رنگ‌بندی شهرها تغییر کند کاهش مرگ‌های کرونایی در واکسن‌زده‌ها پاکستان و آمریکا بر سر چه موضوعاتی با هم اختلاف دارند؟ رویارویی هم پیمانان بر سر افغانستان رفتار دیپلماسی مسیر اقتصاد را تعیین می‌کند فراز و نشیب اقتصاد در نیمه دوم سال مراسم جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار خواهد شد دل در راه سفر دوست رئیس جمهوری مطرح کرد واکسینه شدن ۷۰ درصد جمعیت ایران طی چند روز آینده وزیر کشور: ظرفیت های بالقوه توسعه همه جانبه در کشور وجود دارد سرلشکر باقری: سربازان نقش موثری در ایجاد قدرت بازدارندگی دارند وزیر دادگستری خبر داد انعقاد موافقت‌نامه انتقال محکومین بین ایران و تاجیکستان کویت‌: فلسطین همچنان موضوع محوری جهان اسلام است خروجی مثبت سفر رئیس جمهوری به ایلام