کویت‌: فلسطین همچنان موضوع محوری جهان اسلام است

شیخ صباح خالد حمد الصباح نخست وزیر کویت در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد: فلسطین همچنان موضوع اصلی و محوری جهان اسلام و عرب به شمار می‌رود.
به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، شیخ صباح همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که ملت فلسطین به تمامی حقوق مشروع خود دست نیابد و اسرائیل به اقدامات و نقض قوانین انسانی بین‌المللی و شهرک‌سازی و مصادره زمین‌ها و بستن مناطق مسکونی و ادامه محاصره غزه و هتک حرمت اماکن مقدس ادامه دهد، تنش و بی‌ثباتی در منطقه ما ادامه خواهد یافت.
وی بر اهمیت ادامه یافتن تلاش‌ها به منظور از سرگیری مذاکرات در چارچوب یک جدول زمانبندی شده مشخص جهت دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر بر اساس منابع علمی مسالمت آمیز و قطع‌نامه‌های قانونی بین‌المللی و طرح صلح اعراب به منظور پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و برپایی کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس و بازگشت پناهجویان فلسطینی تاکید کرد.
نخست وزیر کویت در ارتباط با بحران در یمن ادامه آن را در بردارنده تهدیدهای فزاینده و خطرناک برای امنیت و ثبات منطقه برشمرد و تاکید کرد: کویت بر اساس موضع ثابت خود تنها راه حل این بحران را راه حل سیاسی می داند که باید بر قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل مبتنی باشد.
شیخ صباح در مورد روند تحولات در لیبی از دستیابی همایش گفت‌وگوی سیاسی این کشور که منجر به انتخاب رئیس پارلمان و نمایندگانش و همچنین نخست وزیر شد، به عنوان یک نقطه درخشان در ارتباط با توان جامعه بین‌المللی نمایان شده در سازمان ملل مبنی بر برداشت یک گام کیفی در راه پر پیچ و خم صلح در لیبی نام برد.
سایر اخبار این روزنامه
مقدماتی جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا ایران صفر (4) - اردن صفر (2) صعود تاریخی دختران ایران سید حامد مرندی بزنگاه بازگشت اعتماد مردم به بورس جدال لفظی وزرای خارجه ایران و آمریکا بر سر زمان مذاکره چالش «به زودی» برای از سرگیری مذاکرات معیارهای رنگ‌بندی شهرها تغییر کند کاهش مرگ‌های کرونایی در واکسن‌زده‌ها پاکستان و آمریکا بر سر چه موضوعاتی با هم اختلاف دارند؟ رویارویی هم پیمانان بر سر افغانستان رفتار دیپلماسی مسیر اقتصاد را تعیین می‌کند فراز و نشیب اقتصاد در نیمه دوم سال مراسم جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار خواهد شد دل در راه سفر دوست رئیس جمهوری مطرح کرد واکسینه شدن ۷۰ درصد جمعیت ایران طی چند روز آینده وزیر کشور: ظرفیت های بالقوه توسعه همه جانبه در کشور وجود دارد سرلشکر باقری: سربازان نقش موثری در ایجاد قدرت بازدارندگی دارند وزیر دادگستری خبر داد انعقاد موافقت‌نامه انتقال محکومین بین ایران و تاجیکستان کویت‌: فلسطین همچنان موضوع محوری جهان اسلام است خروجی مثبت سفر رئیس جمهوری به ایلام