امیر عبداللهیان با حسن نصرالله دیدار کرد دیپلماسی اقتدار در ارسال سوخت

وزیر امور خارجه کشورمان با دبیر کل حزب‌الله لبنان دیدار و رایزنی کرد .
به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات لبنان در جریان سفر به بیروت با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان دیدار و رایزنی کرد.
در این دیدار، خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه، سفیر ایران در لبنان، حسینیان مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه و... حضور داشتند .
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، دو شب گذشته در دیدار با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بر حمایت ایران از جریان مقاومت تاکید کرد.


حسینیان، مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه که در دیدار وزیر امور خارجه با سیدحسن نصرالله حضور داشت، در مورد این دیدار گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در جریان ادامه دیدارهای خود با مقامات لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز دیدار و رایزنی کرد.
وی افزود: در این دیدار که جلسه نسبتا طولانی بود آقای امیرعبداللهیان بار دیگر بر حمایت ایران از لبنان و جریان مقاومت تاکید کردند.
همچنین در این دیدار دو طرف در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت و رایزنی کردند و آقای امیرعبداللهیان نیز توضیحاتی از رایزنی‌های اخیر خود در نیویورک و روسیه به سید حسن نصرالله ارائه کرد.
این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: همچنین در این دیدار آقای سید حسن نصرالله نیز با تشکر از ایران در ارتباط با موضوع کمک به مردم لبنان با ارسال سوخت اعلام کرد که سوخت های ارسالی از سوی ایران به لبنان در بین اقشار مختلف این کشور توزیع شده است و این موضوع حمایت مردمی لبنان را به همراه داشته است.
نصرالله: ایران ثابت کرد هم پیمانی صادق و دوستی وفادار است
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده پیمانی صادق و دوستی وفادار است.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران از ایستادگی و حمایت دولت و ملت ایران از لبنان در دهه های گذشته تقدیر و تشکر کرد.
نصرالله تاکید کرد: ایران ثابت کرد که هم پیمانی صادق و دوستی وفادار است که هرچقدر شرایط سخت باشد دوستانش را ناامید نمی کند.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت که ان شاءالله با همکاری همه امیدهای زیادی برای خروج لبنان از بحران وجود دارد.
حسین امیرعبداللهیان نیز بر مواضع ثابت ایران درخصوص لبنان و ایستادگی و حمایت از این کشور در تمامی زمینه ها تاکید کرد.
امیرعبداللهیان: آماده تداوم ارسال سوخت به لبنان هستیم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در بیروت گفت‌وگوهای خوبی با مقامات عالی این کشور داشتم.
به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در پایان برنامه‌های سفرش به لبنان در جمع خبرنگاران رسانه‌ها حضور یافت.
وی در این نشست گفت: در دیدار با مقامات لبنان گفتم که ایران آمادگی دارد با احترام به استقلال و حاکمیت ملی این کشور و در چارچوب روابط دو کشور برای عبور لبنان از بحران اقتصادی همه گونه همکاری با این کشور داشته باشد.
وی همچنین گفت‌: آماده تداوم ارسال سوخت به این کشور هستیم و با همکاری دولت لبنان این مسیر را تقویت می‌کنیم‌.
وی تاکید کرد‌: کشورهای منطقه اجازه نمی‌دهند، جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورهای منطقه به نتیجه برسد.
امیر عبداللهیان درمورد مذاکرات ایران و عربستان گفت‌: مذاکرات موجود بین تهران و ریاض را سازنده می‌دانیم. وی افزود: گفت‌وگوهای ایران و سعودی در مسیر درست خود قرار دارد.
وزیر امور خارجه با بیان این که به زودی مذاکرات وین آغاز می‌شود، گفت: در ارتباط با این مذاکرات، ما رفتار آمریکایی‌ها را ملاک قرار می‌دهیم.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که صهیونیست‌ها در همسایگی ما عامل ناامنی در منطقه شوند.
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به گفت‌وگوهای اخیرش با مقامات لبنان گفت: ما در این رایزنی ها گفتیم که چگونه عراق و افغانستان از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران استثنا شده‌اند و معتقدیم که لبنان هم می تواند جزو کشورهای استثنا قرار بگیرد در تعامل بخش‌های تجاری با ایران.
واکنش آمریکا به واردات سوخت لبنان از ایران
آمریکا اقدام حزب الله در توزیع سوخت وارداتی از ایران در لبنان را که دچار بحران اقتصادی است، به عنوان یک اقدام روابط عمومی سرزنش کرده است.
انتظار می‌رود ایران در روز‌های آینده سوخت بیشتری را برای توزیع در لبنان تحویل جنبش حزب الله دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: سوخت وارداتی از کشوری مثل ایران که در معرض تحریم‌های گسترده است به وضوع راه حل با دوامی برای بحران انرژی لبنان نیست.
ما از تلاش‌ها برای یافتن راه‌های شفاف و با دوام که به حل مشکل کمبود شدید انرژی و سوخت در لبنان کمک کند حمایت می‌کنیم.
از نظر ما حزب‌الله اینجا مشغول انجام یک بازی روابط عمومی است، نه مشغول یک کار سازنده برای حل مسائل.
او بار دیگر تاکید کرد که اگر ایران به تعهداتش براساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ عمل کند، آمریکا هم حاضر است چنین کند.
پرایس درحالی اظهار نظر می‌کند که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی، برای دیداری به بیروت رفته است.
او روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در بیروت گفت پیام‌های شفاهی آمریکا و ادعا‌های بدون عمل سه کشور اروپایی برای بازگشت جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات ملاک نیست و در صورت انجام تعهدات‌شان در برجام، تهران نیز به تعهداتش عمل می‌کند.
نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان که دولت او بعد از تاخیری یک ساله تشکیل شده است تحویل محموله‌های سوخت را به عنوان حمله‌ای به حاکمیت ملی لبنان محکوم کرده، اما گفته تصور نمی‌کند کشورش هدف تحریم‌های آمریکا قرار گیرد.
لبنان با بحران سوخت مواجه است و حزب الله می‌گوید هدفش کمک به رفع این بحران است، اما مخالفان حزب الله در لبنان نگران تبعات نقض قوانین تحریمی آمریکا برای این کشور هستند.
پرایس هم اشاره‌ای به تحریم احتمالی لبنان برای واردات سوخت از ایران نکرد.
دو نفتکش حامل سوخت ایران ماه گذشته به بانیاس سوریه رسیدند تا برای توزیع در لبنان به وسیله گروه حزب الله، با تانکر به این کشور منتقل شوند. نفتکش‌های ایرانی به خاطر تحریم‌های آمریکا در سوریه پهلو می‌گیرند.
نخستین کاروان تانکر‌های حامل سوخت ایران روز ۱۶ سپتامبر در میان شادی و هلهله هواداران حزب الله وارد لبنان شد.
سه روز پیش شرکت تانکر ترکرز که تردد نفتکش‌ها را در آب‌های جهان رصد می‌کند، از پهلو گرفتن سومین نفتکش ایرانی در بندر بانیاس سوریه خبر داد.
به گفته این موسسه، نفتکش فورچون که روز جمعه از کانال سوئز عبور کرده بود حامل گازوییل است.
سایر اخبار این روزنامه
در ششمین سفر استانی ابراهیم رئیسی به استان بوشهر مطرح شد عزم جدی دولت برای محرومیت‌زدایی محمدعلی وکیلی آنچه از آقای کروبی شنیدیم امیر عبداللهیان با حسن نصرالله دیدار کرد دیپلماسی اقتدار در ارسال سوخت ماریا رِسا و دیمیتری موراتف جایزه صلح نوبل را از آن خود کرد پرنده صلح روی شانه دو خبرنگار تایید یک اشتباه از سوی ظریف با واکنش تند اصولگرایان روبه‌رو شد جنجال اظهارات تازه ظریف «ابتکار» راهکارهای کنترل تورم در کوتاه‌مدت و بلندمدت را بررسی کرد سنگ بزرگ تورم پیش پای رئیس جدید بانک مرکزی در یک عملیات تروریستی صورت گرفت ده‌ها کشته و زخمی در انفجار یک مسجد شیعیان در قندوز افغانستان سیدحسن خمینی: بپذیریم که همه یک‌اندازه رای داریم نه بیشتر امیرعبداللهیان: مذاکرات بین تهران و ریاض سازنده است قدردانی آمریکا از کره جنوبی به خاطر اجرای تحریم‌ها علیه ایران آیا تحریم‌ها ایران را به یک کشور «موز فروش» بدل کرده‌اند؟ ضعف اقتصاد ایران از نظر «شاخص پیچیدگی اقتصادی» ترکیه به دنبال خرید ۴۰ فروند اف-۱۶ از آمریکا