آوار بی‌مسئولیتی بر سر فرشتگان علی‌آباد

مشخص نیست مسئولان شهری علی‌آباد کتول استان گلستان روز‌هایی که مالک یک زمین در حال گودبرداری غیراصولی کنار مدرسه فرشتگان بود سرشان به چه کاری گرم بودکه وقوع حادثه ریزش آوار را پیش‌بینی نکرده بودند. ریزش آوار مدرسه که روز گذشته اتفاق افتاد هفت دانش‌آموز دختر و سه مربی را راهی بیمارستان کرد.
ساعت‌۹:۴۴ صبح روز گذشته برای خانواده دانش‌آموزان دخترانه فرشتگان روز هولناکی بود. انتشار فیلم‌ضجه‌زدن مادران دختران دانش آموز لحظاتی بعد از ریزش آوار آن هم پشت دیوار‌های شکسته مدرسه خود گویای روایتی است که ممکن بود به فاجعه‌ای جبران ناپذیر منجر شود. یکی از مربیان حادثه دیده روی تخت بیمارستان می‌گوید: «لحظاتی قبل از حادثه صدای شکستن دیوار‌ها به گوش رسید. بعد از ما خواستند که خیلی زود مدرسه را ترک کنیم. در حال خارج کردن بچه‌ها بودیم که ناگهان دیوار ساختمان آوار شد و گرفتار شدیم.»
قبل از این که امدادگران در محل حاضر شوند این مردم محل بودند که به یاری دانش آموزان شتافتند. همزمان با حضور امدادگران در محل عملیات امداد ادامه پیدا کرد و هفت دانش‌آموز و سه مربی که دچار مصدومیت شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.
حسینعلی ایزد، دادستان علی‌آبادکتول گفت که مالک زمین مجاور و مسئول پلیس شهرداری بازداشت شدند. محمدجواد مقسمی، سرپرست مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی گلستان اعلام کرد که پنج نفر از دانش‌آموزان مصدوم شده کلاس اولی و دو دانش‌آموز کلاس دوم بودند. وی گفت که گودبرداری غیراصولی علت اصلی حادثه اعلام شده‌است.
مرگ جمعی افراد در حوادث یکی از اتفاق‌های ناگواری است که مدام در حال وقوع است. علت وقوع این اتفاق‌ها هم بی‌مسئولیتی سازمان‌ها در عمل به وظایف قانونی‌شان است. مثل ساختمان سینای اطهر که در جریان آن ۱۹‌پزشک و پرستار به خاطر بی‌مسئولیتی ۱۷‌سازمان، وزارتخانه و شخص حقیقی جانشان را از دست دادند. در حالی که خانواده ۱۹‌قربانی حادثه تا ابد داغدار عزیزان خود هستند افراد مقصر در حادثه پشت میزکارهایشان بازگشتند. در این حادثه هم افراد بازداشت شده خیلی زود با سپردن وثیقه آزاد خواهند شد و مقصران اصلی هم تحت پیگرد قرار نخواهند گرفت، اما کودکان حادثه دیده و خانواده‌هایشان وحشت روی داده را فراموش نخواهند کرد.