مردم خوشحال اند

محمود دولت آبادی جمله معروفی دارد که می گوید:« هم قاسم سلیمانی می خواهیم هم ظریف.»گزاره تمام و کمال است و نیاز به توضیح بیشتری ندارد.
یکشنبه شب و هنگام حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه، نمود عینی این جمله بود.این شب ،شب بچه های سپاه بود تا اقتدار و قدرت ایران را به رخ جهان بکشند.همان طور که روز سه شنبه بیست وسوم تیرماه سال 94 ،روز بچه های دیپلمات بود.این یعنی هرکس در جای خود قرار دارد و غیر از این نمی شود .آن روز که باید مشت خود را به بیگانگان نشان دهیم لازم است به نیروهای نظامی تکیه کنیم و پُز ادوات دفاعی خود را بدهیم.وقتی تروریست ها نفوذ می کنند و جمعی از هموطنانمان را بزدلانه به شهادت می رسانند هیچ عقل سلیم و سالمی توصیه نمی کند محمد جواد ظریف را برای مذاکره با سران داعش بفرستیم.چرا که اکنون زمان پاسخ با زبان موشک است.جواب تیر و تفنگ را نباید با سخن و نطق داد.چشم در برابر چشم.
از آن سو هم وقتی دولتی هرچند متخاصم میل به مذاکره نشان می دهد ناچاریم از بچه های دیپلمات و امثال ظریف بخواهیم که وارد میدان شوند تا در صحنه ای دیگر و متفاوت زورآزمایی کرده و امتیاز بگیریم.در حین مذاکرات هسته ای مگر می شد با اسلحه پشت میز مذاکره نشست؟با زبان دیپلماسی مذاکره کردیم اما در عین حال به طرف های مقابل نیز گوشزد نمودیم که پشت ظریف ،قاسم سلیمانی است و پشت سلیمانی مردم.
ای کاش این روزها همگی در کوچه و خیابان و میان مردم عادی تردد کنیم. از خودروی خود پیاده شویم و نظرشان را در مورد اقدام موشکی بپرسیم. به جرات می‌توان گفت همه مسرور هستند از پاسخ قاطع به داعش .درست مثل روزی که برجام محقق شد و ملت خشنود و راضی در خیابان ها به جشن و پایکوبی پرداختند.این یعنی قوه تشخیص مردم صحیح و درست است.می دانند کجا باید چگونه عمل شود . خبطی ببینند به درستی نا امید می شوند و وقتی این چنین عمل صالحی را مشاهده


می نمایند به حق به ایرانی بودن خود افتخار
می کنند.فلذا میزان رای و نظر مردم است.