آینده سه‌زن دولت یازدهم

آفتاب‌یزد – گروه‌اجتماعی: سه زن در دولت یازدهم به سمت و کسوت معاونت ریاست‌جمهوری رسیدند. ابتکار در سازمان حفاظت محیط‌زیست، احمدی‌پور در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مولاوردی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به امور زنان بر صندلی ریاست تکیه زدند. اما عملکرد هرکدام‌شان چطور بوده و آیا در دولت یازدهم هم بر مسند ریاست باقی
‌خواهند ماند یا خیر؟
**
پابه‌پای روحانی در انتخابات


او با آمدنش فقط نگاهی به امور کلان بانوان نداشت و امور ریز و درشت آنها را در کنار هم بررسی می‌کرد. با تلاش مولاوردی بود که عدالت جنسیتی در آزمون‌های استخدامی تحقق یافت و زنان توانستند 53درصد قبولی این آزمون را به خود اختصاص دهند.
اما زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست هم از دید مولاوردی پنهان نماندند و بیش از رساندن پول و یارانه برای توانمندسازی آنها تلاش کرد و توانست از صندوق کارآفرینی امید برای توسعه فعالیت زنان تسهیلات دریافت کند. شاید یکی از اساسی‌ترین اقدامات او مطرح‌کردن لزوم احقاق بیمه زنان خانوار، بیمه‌های خاص زنان سالخورده و زنان خودسرپرست بود. با وجود تلاش‌هایی که مولاوردی داشته هنوز این طرح‌ به جایی نرسیده است. برای عملیاتی‌شدن این بیمه‌ها از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند و به نظر می‌رسد تا آخرین روز فعالیت خود در معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری پیگیر طرح‌هایی باشد که مطرح کرده‌ است.
از تمام این تلاش‌ها که بگذریم، می‌توانیم ادعا کنیم مهم‌ترین اقدام برای حضور زنان در انتخابات برعهده شهیندخت مولاوردی بود. او پابه‌پای روحانی و دیگر یارانش در انتخابات فعالیت کرد و شاید فضایی که او و روحانی به‌وجود آوردند باعث شد که زنان بسیاری برای ثبت‌نام ریاست‌جمهوری اقدام کنند و مبحث «رجل سیاسی» و تفسیر آن توسط شورای نگهبان بیش از گذشته توسط زنان مطالبه شد.