وزیر نفت: بنزین گران نمی‌شود ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای هر کارت ملی

وزیر نفت صبح دیروز از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های جهاد دانشگاهی بازدید کرد.
به گزارش ایسنا، جواد اوجی صبح امروز با حضور در محل نمایشگاه‌های تخصصی از غرفه‌های توانمندی جهاد دانشگاهی مرتبط با صنعت نفت و گاز بازدید کرد.
در این بازدید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز او را همراهی کردند.
جواد اوجی در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات طرح یارانه بنزین و با بیان اینکه دولت سیزدهم قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد، گفت: این دولت مصمم است به آن دسته از افرادی که صاحب خودرو نیستند و تاکنون از یارانه بنزین بی‌بهره مانده‌اند، یارانه بدهد. درحقیقت دولت قصد دارد که بنزین را به صورت عادلانه بین همه مردم توزیع کند و همه هموطنان از این نعمت بهره‌مند شوند.


وی ادامه داد: اقدامات کارشناسی این طرح در دست انجام است، قرار است در ابتدا این طرح در جزایر کیش و قشم به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا و پس از آن نیز در سراسر کشور اجرا شود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در کار نیست، تصریح کرد: تمام مردم چه کسانی که صاحب خودرو هستند و چه کسانی که خودرو ندارند، بر حسب کارت ملی و با شرایط اینکه یک سال در ایران اقامت داشته باشند، ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی دریافت خواهند کرد که می‌توانند یا از آن استفاده کنند یا از اعتبار آن بهره‌مند شوند.
او در پاسخ به این سوال که آیا این طرح برای دولت بار مالی ندارد، گفت: قرار است در این طرح همه مردم از یارانه بنزین استفاده کنند و جزو طرح‌هایی است که برای دولت هزینه دارد، ولی در نهایت همه مردم بهره‌مند خواهند شد.
اوجی در بخش دیگری از صحبت هایش افزود: بالاترین میزان برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی از ابتدای بهره‌برداری آن تا به امروز رقم خورد و بیش از ۷۰۵ میلیون متر مکعب از این میدان گاز برداشت کردیم که رکورد جدیدی از تولید گاز در میدان پارس جنوبی است.
وی با اشاره به تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها نیز گفت: امسال در سه ماهه پاییز سوخت مایعی که توسط وزارت نفت برای نیروگاه‌ها تامین شده، ۲۶ درصد بوده است؛ در حالی که کل سال گذشته این رقم ۳۳ و ۳۴ درصد بود. این نشان می‌دهد روزانه ۲۰میلیون متر مکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها داده ایم و از آن طرف هم در مصرف فرآورده صرفه‌جویی شد و هم در کاهش خصوص آلودگی کلانشهر‌ها موثر بود.
به گفته وی ابتدای پاییز امسال دغدغه میعانات گازی داشتیم که با یک ابتکار مصرف میعانات گازی را در کشور کاهش دادیم و هم رقم صادرات میعانات گازی تبدیل به یک رکورد شد.
وی اضافه کرد: روند صادرات نفت خام، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و فراورده‌های نفتی در این ۹ ماهه ۱۴۰۰ رقم قابل قبولی بوده و چند برابر سال گذشته است. همچنین وصول مطالبات ارزی ما نیز بسیار خوب بوده است که با عقد قرارداد‌های جدید در این حوزه و استفاده از تمام ظرفیت‌های دانش بنیان این روند رو به بهبود خواهد بود.
وزیر نفت خاطر نشان کرد: در پایان برنامه ششم قرار بود حداقل گاز شیرینی که در خطوط شبکه تزریق می‌کنیم، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب در روز باشد، ولی متاسفانه به دلیل عدم سرمایه گذاری در چند سال گذشته ظرفیت آن در حال حاضر بالغ بر ۸۴۰ میلیون متر مکعب است. با شروع دولت سیزدهم وزارت نفت برنامه افزایش تولید ظرفیت گاز را در دستور کار خود قرار داد. تکمیل فاز‌های پارس جنوبی و سایر میادین مشترک نفت و گاز نیز در دستور کار است و قرارداد‌هایی در این خصوص منعقد شده است.
اوجی به بهینه سازی مصرف گاز و انرژی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است. چند روز از دی ماه گذشته است و بر اساس گزارش‌های هواشناسی سردترین روز‌های سال را می‌گذرانیم. خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از کشور کمبود و قطعی گاز نداشتیم.
سایر اخبار این روزنامه
نقش دستفروشی در اقتصاد خرد و حیات شهری چیست؟ دست‌هایی برای فروش ژوبین صفاری درس‌هایی از ماجرای محصولات مرجوعی اظهارات تهدیدآمیز غربی‌ها غیرسازنده است ضرب الاجل پنهان مذاکرات وین آیا قیمت افسارگسیخته کاغذ، مرگ رسانه‌های کاغذی را به دنبال خواهد داشت؟ نفس‌های آخر کاغذی‌ها؟ رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از رسانه‌ای شدن گزارش مرکز پژوهش‌ها انتقاد کرد جمع بندی روی نسخه جدید طرح «صیانت» استقلال به وزارت صمت رسید، پرسپولیس به وزارت اقتصاد سرخابی ها با مالکان جدید در راه آسیا چه کسانی برای قتل اجیر می‌شوند؟ آدمکش‌های اجاره‌ای «ابتکار» اما و اگرهای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بررسی کرد مسیرِ سخت برای ساخت مسکن رئیس قوه قضائیه: حین بازرسی منزل متهم نباید برای خانواده او دلهره ایجاد شود خطیب‌زاده اعلام کرد آماده‌ایم تا زمان رسیدن به نتیجه در وین بمانیم سفر بی‌بازگشت پرندگان مهاجر فریاد «قو»ها در مسلخ بی‌رحمی برندگان و بازندگان اقتصاد جهانی در دوران شیوع کرونا وزیر نفت: بنزین گران نمی‌شود ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای هر کارت ملی