حق نداری اینجا باشی! این فساد است!

رئیس قوه قضائیه در ادامه بازدید‌های میدانی خود از مراجع و مراکز قضایی، از دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸ تهران) به صورت سرزده بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف خدمت‌رسانی قضایی به مردم و مراجعان در این دادسرا قرار گرفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، رئیس عدلیه در جریان بازدید از دادسرای کارکنان دولت، در حین حضور در شعب اجرای احکام این دادسرا، با تأکید مجدد بر نظارت مستمر بر واحد‌های اجرای احکام تصریح کرد: «واحد اجرای احکام بخشی است که تلاش‌های صورت گرفته در دادسرا، دادگاه بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی را به ثمر می‌نشاند لذا باید از هرگونه تاخیر در اجرای احکام اجتناب شود.»
وی در بخشی از بازدید خود از شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، دلایل تفاوت موجودی پرونده‌ها در برخی شعب نسبت به شعب دیگر را جویا شد و به مسئولان مربوطه در خصوص راکد ماندن پرونده‌ها و عدم ارجاع به موقع آن‌ها به شعب بازپرسی تذکر داد و ضمن برحذر داشتن مسئولان دادسرای کارکنان دولت از نگهداری و عدم ارجاع غیرموجه و بی‌دلیل پرونده‌ها، این امر را از مظاهر فساد دانست.
در جریان بازدید زمانی که رئیس عدلیه متوجه شد در مواردی عدم توازن در ارجاع پرونده‌ها به شعب مختلف بازپرسی کارکنان دولت وجود دارد ضمن تذکر به دادستان تهران دستور داد چنانچه رویه ارجاع پرونده‌ها در شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تا یک ماه دیگر اصلاح نشود، نسبت به برخورد قانونی با مسئول مربوطه این بخش اقدام مقتضی به عمل آید.


اژه‌ای: چطور یک شعبه ۶۰ پرونده دارد، یک شعبه دیگر صدتا؟
مقام مسئول: مجبوریم! ماه گذشته ۴۰۵ پرونده را نگه داشتم و ۵۰۰ تا را ارجاع دادم.
اژه‌ای: چرا نگه داشتی؟ ارجاع بده!
مقام مسئول: نمی‌شود! پرونده‌ها منفی می‌شود!
اژه‌ای: حق ندارید پرونده را نزد خودتان نگه دارید. این از همان فسادی است که دوستان خبر می‌دهند. شما به چه مجوزی پرونده را نزد خودتان نگه می‌دارید؟
مقام مسئول: آمارمان منفی می‌شود.
اژه‌ای: خب منفی شود! هیچ کس حق ندارد این کار را بکند.
سپس اژه‌ای تأکید کرد اگر این مقام مسئول تا ماه بعد ارجاع‌ها را انجام ندهد، حق ندارد اینجا باشد. این فساد است. تعارف نداریم با کسی. معلوم شد ۱۰ روز نگه داشتند. این آمارسازی است.