استقلال و پرسپولیس برنده بازی‌های بزرگ هفته

پرونده هفته دوازدهم لیگ برتر دیشب با انجام هشت بازی بسته شد، هفته‌ای که بازی‌های جذاب و پر هیجان کم نداشت. رویارویی سپاهان و پرسپولیس در اراک یا همان ال کلاسیکوی ایران، جذاب‌ترین مسابقه هفته دوازدهم بود، نبردی که اصفهانی‌ها هجومی‌تر از قرمز‌ها بازی را آغاز کردند، اما این شاگردان گل محمدی بودند که با ضربه سر کمال کامیابی‌نیا، توپ را به تور دروازه کریستوفر کنت چسباندند. نسخه نویدکیا برای جبران نتیجه‌ای در برنداشت و دفاع یکپارچه پرسپولیسی‌ها سبب شد توپی از این سد دفاعی عبور نکند و وحید کاظمی سوت پایان بازی را با حساب یک بر صفر به سود پرسپولیس بزند. یک پیروزی شیرین برای گل‌محمدی و تیمش که آن‌ها را دوباره به جمع مدعیان اصلی لیگ برگردانده است. این چهارمین پیروزی متوالی پرسپولیس بود که امتیاز‌های این تیم را به عدد ۲۵ رساند تا آن‌ها در رده دوم جدول قرار بگیرند. گل‌محمدی برد تیمش را هوشمندانه عنوان کرد: «شروع بازی تحت تأثیر زمین ناهموار اینجا (اراک) بود و دو سه موقعیت به حریف دادیم، اما رفته رفته روند کارمان خیلی بهتر شد و توانستیم توپ را به جریان بیندازیم و با هم بیشتر همکاری کنیم و بیشتر پاس بدهیم و روی همین همکاری و کار ترکیبی توانستیم به گل برسیم. نیمه دوم موقعیتی به حریف ندادیم و خیلی خوب بازی را کنترل کردیم و ضد حمله زدیم و بازی هوشمندانه‌ای ارائه کردیم. بازیکنان تمرکز زیادی داشتند، در این بازی از جان مایه گذاشتند تا این بازی را ببرند.»
در سوی دیگر اوضاع برای تیم سپاهان در وضعیت قرمز قرار گرفته است، باخت به پرسپولیس، سومین باخت متوالی‌شان در سه بازی اخیر بود تا آن‌ها از ۹ امتیاز ممکن صفر امتیاز دشت کرده باشند و با ۲۲ امتیاز با یک رده سقوط در رده سوم جدول قرار بگیرند. نویدکیا استفاده نکردن از موقعیت‌ها را دلیل این شکست می‌داند: «دل‌مان می‌خواهد فوتبال زیبا بازی کنیم و مالکیت توپ بالا داشته باشیم و موقعیت زیادی درست کنیم و واقعاً هم برای این تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و فکر کنم تا اینجای کار هم بچه‌ها این سیستم را خوب انجام می‌دهند. اما متأسفانه به آن درجه نرسیدیم که از شانس‌ها خوب استفاده کنیم و اگر این را حل کنیم قطعاً می‌توانیم مشکل را پشت سر بگذاریم.»
استقلال - فولاد، دیگر بازی مهم دیروز بود، نبرد فرهاد مجیدی و جواد نکونام، دو سرمربی استقلالی. با توجه به دفاع فشرده دو تیم در طول بازی، این استقلالی‌ها بودند که در نهایت روی یک شوت از راه دور توسط مهدی مهدی‌پور، دروازه احسان مرادیان را باز کردند و آبی‌ها سومین برد متوالی‌شان را جشن گرفتند. استقلال با این برد ۲۸ امتیازی شد و همچنان صدرنشین ماند.
در سایر بازی‌ها، آلومینیوم اراک یک بر ۳ به صنعت نفت باخت و اولین شکست شاگردان خطیبی ثبت شد، نساجی مقابل نفت مسجدسلیمان و پیکان و پدیده یک – یک شدند. ذوب آهن یک بر صفر تراکتور را در تبریز برد، گل‌گهرسیرجان و مس رفسنجان در دربی کرمان به تساوی ۲- ۲ رسیدند و فجر شهید سپاسی و هوادار هم با تساوی بدون گل به کارشان پایان دادند.