گفتن از حاج قاسم زیر تیغ سانسور

شبکه‌های مختلف اجتماعی در فضای مجازی به انحای مختلف با انتشار اسم و عکس حاج قاسم سلیمانی مبارزه کردند، از حذف پست‌ها و تذکر به کاربر، تا حذف کل اکانت یا تعلیق آن. با این حال، کاربران ایرانی، لبنانی، عراقی، افغانستانی و... در مطالب مختلف به دومین سالگرد ترور حاج قاسم سلیمانی پرداختند و توانستند گاه هم از زیر تیغ سانسور امریکایی بگریزند.
براساس گزارش مرکز پژوهشی بتا در بازه زمانی اول تا ۱۳دی ۱۴۰۰، محتوای گسترده‌ای پیرامون «سردار سلیمانی» به دست کاربران فضای مجازی تولید شده است.
۳ میلیون توئیت و ۶۸۰هزار پست در اینستاگرام نشان از توجه کاربران به سالروز شهادت ایشان بوده است. با وجود گذشت دو سال از شهادت سردار سلیمانی همچنان ده‌ها هزار پست و استوری به خصوص در بستر اینستاگرام حذف شده است.
کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به انتشار هشتگ‌های متفاوتی پیرامون قاسم سلیمانی پرداختند. اما در این میان هشتگ Hero در کشور‌های مختلف ترند شد و کاربرانِ مخالف نیز توان مقابله با این حجم تولید محتوا را پیدا نکردند.
در میان هشتگ‌های برتر فضای مجازی پیرامون این موضوع بعد از هشتگ Hero شاهد هشتگ هایی، چون نماد وحدت، قهرمان، رستاخیز کریمان، خادم الرضا و قهرمان من بودیم.