رسم مهمانی این نبود

مجید ابهری‪-‬ در چند روز گذشته و با فرارسیدن دومین سالگرد شهادت فرمانده رشید و مظلوم سپاه قدس، لرزه بر دل‌ها افتاد و در تمام شهرها وروستا‌ها جنب و جوش مردمی در راستای بزرگداشت شهادت سردار دل‌ها شکل گرفت. شهید سلیمانی آزادمردی که محدود به اقلیم و جغرافیای خاصی نبود؛ مبارزین یمنی او را از خود میدانستند، در لبنان حاج قاسم را یاور خود میدانستند، عراقی‌ها در مسیر رهایی خود و کشورشان دلبسته به او بودند وسوری‌ها او را مراد خویش می‌انگاشتندو خلاصه در هرجا از دنیا گروهی مظلوم واقع میشدند آرزو داشتند صدای امداد خواهی آن‌ها به گوش حاج قاسم برسد. راستی رمز اینهمه عشق به حاج قاسم چه بود؟ از نگاه رفتارشناسی سیاسی و اجتماعی خلوص نیت و فطرت انسانی شرط عضویت در مکتب عشق به قاسم است. ترامپ گفته بود ما به انتقام کشتن آمریکایی‌ها شهید سلیمانی را کشتیم. هیچکس از او نپرسید آیا ژنرال ما اشغالگران آمریکایی را در نیویورک یا واشنگتن و
تگزاس کشته بود؟ جواب منفی است و خواهند گفت
در عراق. سوال بعدی این است که آنها در عراق چه غلطی می‌کردند؟ شهید سلیمانی به خواسته و خواهش برادران عراقی‌اش برای حمایت و دفاع از آن‌ها به عراق آمده بود. رئیس جمهور و هیئت حاکمه عراق مسئول حفظ جان میهمان خویش بودند و باید در کنار قاتلان وی محاکمه و مجازات شوند. رمز عشق به شهید سلیمانی و جاودانگی وی علاوه‌بر خلوص نیت و صداقت وی عشق به رهبری و اطاعت محض از وی بود. شهید دودانگه از همراهان و محافظان سردار بود و همیشه در کنارش بود.
این شهید بزرگوار از فرزندان شجاع ابهر بود که عشق


وی به فرمانده محبوبش قابل وصف نبود. هربار او را میدیدم از او میخواستم بجای من پیشانی سردار را ببوسد و قسمت این بود که در کنار مرادش عروج نماید. اما ننگ مهمان کشی تا ابد بر پیشانی مدیران ارشد عراقی و ترامپ کودک کش خواهد ماند. شهید ابومهدی المهندس مجذوب سردار بود و در کنارش به میهمانی خدا رفت. سلیمانی آشوب داعشیان و خطر آن‌ها را نه تنها از عراق وسوریه که از خاورمیانه پاک کرد. ساکنان این مناطق این دفع جانانه را مدیون سردار سلیمانی و ایثار وی و یاران عراقی و ایرانی وی هستند. در آن لحظه که دست بریده سردار به همراه انگشترش بر زمین افتاده بود و پیکر پاکش اربا اربا شده بود؛ بیاد این بیت افتادم که:
همین جا از کفم افتاد و گم شد
سلیمانی نگین انگشتر من
دیدیم و دیدند که مردم قدرشناس ایران در مراسم بدرقه پیکر شهید سلیمانی با چشمان اشکبار و سینه‌های داغدار چگونه با وی وداع کردند. این چنین امواج خروشان انسانی در هیچ کجای تاریخ ایران دیده نشده واین پاسخی به حق در جواب خلوص یک سرباز وفادار به رهبر و انقلاب است. جهانیان در مقابل این همه وفاداری و عشق سر تعظیم فرود آورده و تا سالهای سال مادران ایرانی قصه جوانمردیهای شهید قاسم سلیمانی را درقصه‌های شبانه‌شان و در زمزمه لالایی‌هایشان در گوش فرزندان خود خواهند خواند. آمریکا با این جنایت سیاه ننگ ابدی برای خویش مهیا ساخت و مردم تحت ستم را در انتقامجویی از ستیزه‌جویان یانکی مصمم‌تر ساخت.