استعفای آیت الله جنتی شایعه است

هادی طحان‌نظیف روز شنبه در نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت بررسی رتبه‌بندی معلمان در شورا اظهار کرد: «طرح رتبه‌بندی معلمان به شورا ارسال شده و در حال رسیدگی هستیم.» طحان‌نظیف تصریح کرد: «این مصوبه ماهیتش لایحه است که طبیعتا اگر لایحه باشد، بخشی از بار مالی را دولت تقبل می‌کند. ولی در مورد بخش دیگر ما سوالات و ابهاماتی داریم که در حال بررسی هستیم.»
 واکنش به درخواست نامزد‌های ریاست‌جمهوری برای انتشار دلایل ردصلاحیت خود
هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره درخواست برخی نامزد‌های ریاست‌جمهوری درباره دلایل ردصلاحیت و امکان اصلاح قانون گفت: «ما همیشه از اصلاح قانون انتخابات استقبال کردیم و در یک ماه گذشته چند عضو شورای نگهبان این موضوع را گفتند، طبیعتا اگر قانون تغییر کند ما پایبند هستیم.»
استعفای آیت‌الله جنتی از شورای نگهبان شایعه است



طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان درباره شایعه استعفای آیت‌الله جنتی و جایگزینی آیت‌الله اعرافی به جای او گفت: «تغییری در شورای نگهبان مطرح نیست و این شایعات غلط است.» سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: «دیدار اعضای شورای نگهبان با نمایندگان مجلس موضوعی مرسوم است که با هدف افزایش کیفیت فرآیند قانون‌گذاری انجام می‌شود.»
بودجه شورای نگهبان کاملا شفاف است
او همچنین درباره شایعات درباره بودجه شورای نگهبان گفت: «بودجه شورای نگهبان کاملا شفاف است و همه هزینه‌ها و مصارف‌ تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی و دبیر و اعضای شوراست و در این سال‌ها هیچ تخلفی نداشته‌ایم.» طحان‌نظیف اضافه کرد: «بودجه سال بعد شورا به دلیل آنکه انتخابات نداریم، کاهشی است. معدود رسانه‌هایی درباره بودجه شورا حرفه‌ای و اخلاقی عمل نکردند.»
مقررات هیأت نظارت در حال اصلاح است
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره نقدهای صورت‌گرفته به هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «هیأت عالی نظارت یک ساختار قانونی در کشور است و مورد جدیدی هم نیست. از ابتدا و شاید ۲۰ سال قبل نسبت به حسن اجرای سیاست از مقام معظم رهبری سوال شد و ایشان موضوع را به مجمع تفویض کردند. البته مقررات نظارت در حال اصلاح است و اگر این اصلاح صورت بگیرد، شاید بخش قابل توجهی از انتقادات مرتفع شود.»  طحان‌نظیف یادآورشد: «اعضای هیأت عالی نظارت می‌توانند در کمیسیون‌های مجلس حضور پیدا کرده و نظرات‌شان را مطرح کنند. حالا ما نمی‌دانیم این دعوت صورت نمی‌گیرد یا اعضا حاضر نمی‌شوند.»