وزیر خارجه طالبان عازم تهران شد

سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که یک هیأت بلندپایه در رأس وزیر خارجه طالبان برای دیدار با مقامات ایران عازم تهران شد.«عبدالقهار بلخی»، سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که یک هیأت عالی‌رتبه به سرپرستی «امیرخان متقی»، وزیر خارجه طالبان عازم تهران شده است.
بلخی گفت که هیأت طالبان در این سفر درباره مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجران افغان رایزنی‌هایی خواهد کرد. سخنگوی وزارت خارجه طالبان اظهار داشت که پیش از این سفر نشست تدارکاتی در محل وزارت خارجه افغانستان برگزار شد و پس از بررسی‌ها، موضوعات مهم در دستور کار قرار گرفت.
وزیر امور خارجه طالبان چندی قبل در دیدار با معاون سفیر ایران در کابل تاکید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت بین‌المللی خود برای برون‌رفت افغانستان از مشکلات جاری استفاده کند.
این در حالی است که روز جمعه دفتر معاونت رئیس دولت طالبان اعلام کرد که در نشست کمیسیون اقتصادی با کارشناسان و مقامات این کشور، واردات نفت و گاز از کشورهای همسایه از جمله ایران و ایجاد بازار مشترک با جمهوری اسلامی ایران مورد بحث‌وبررسی قرار گرفت.



 دفتر عبدالسلام حنفی در توییتی نوشته است که در این نشست اوضاع اقتصادی افغانستان، به‌‌ویژه طرح‌های مختلف در مورد واردات نفت و گاز از کشورهای همسایه افغانستان مورد بحث قرار گرفته است.
در ادامه این توییت آمده است که اعضای کمیسیون اقتصادی طالبان در این نشست در مورد ایجاد بازار مشترک در مرز میان افغانستان و ایران و نیز کنترل پول ملی افغانستان (افغانی) تصمیم‌های لازم را گرفته‌‌اند.