اردکان؛ کارخانه دودسازی کشور

امام جمعه: بعد از چند سال تازه متوجه شده‌ام که در اردکان کارخانه تولید بنزین آلوده وجود دارد که به افغانستان صادر می‌شود
آفتاب یزد - گروه شبکه: شهرستان صنعتی اردکان در استان یزد، طی ماه‌های اخیر، روزهای زیادی را با شرایط خطرناک آلودگی هوا سپری کرده است. به طوری که باعث اعتراض مسئولان این شهر شده است. در تازه‌ترین اظهارات در این باره، سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان ضمن اعتراض به‌عدم رسیدگی به آلودگی هوای این شهرستان گفته است: «بعد از چند سال تازه متوجه شده‌ام که در اردکان کارخانه تولید بنزین آلوده وجود دارد که به افغانستان صادر می‌شود.» حجت‌الاسلام شاکر در ادامه گفت: «اگر وظیفه امام جمعه این است که تحقیق کند و ببیند که شهرستان چند کارخانه دارد و کدامیک آلوده است، اعلام می‌کنم که من این توانایی را ندارم و حاضرم استعفا بدهم». بی شک چنین کارخانه هایی، منبعی برای تولید آلاینده‌ها هستند. آلاینده‌هایی که می‌تواند خطرات جدی برای سلامت جسمی و روانی مردم به همراه داشته باشد لذا مسئولان امر باید هرچه زودتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.
> واکنش کاربران
اما این اظهارات امام جمعه یزد با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.


یکی از کاربران در این باره نوشته است: «نقش و عملکرد سازمان محیط زیست، فرمانداری و سایر مسئولین استان و شهرستان چیه پس؟ چرا باید کارخانه تولید بنزین آلوده وجود داشته باشه».
کاربر دیگری گفته است: «نه تنها برای رفع آلودگی هوا کاری نمی‌کنند تازه کارخانه تولید بنزین آلوده هم تاسیس می‌کنند».
دیگری نوشت: «باید بگویم کلیه بنزینها و گازوئیل و دیگر فرآورده‌های نفتی تقریبا همگی به دلیل فرسود‌گی سیستم صنایع نفتی از استاندارد دنیا عقب هستند».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «واقعا مسئولان نمی‌دونستن اردکان تبدیل میشه به کارخانه دودسازی کشور؟ وقتی این همه دولت هزینه میکنه برای تجهیز و ساخت کارخانجات اونم از معادن خودمون پس میدونه چی در انتظار اون شهره، حالا که وضعیت قرمز شده به فکر افتادین».
کاربران دیگر نوشته اند: «آلودگی شدید هوای اردکان، بخاطر صنایع آلاینده در اردکان و میبد است. چیزی که تقریبا در اکثر روزهای سال برقراره و هیچ کسی توجه نمیکنه»، «هر چقدر از پایتخت دورتر، برای مدیران پشت میزنشین کم اهمیت‌تر!»، «آقای شاکر! شما هم مسئولید و در قبال مردم وظیفه‌هایی دارید. اما لازم نیست همه کارخونه‌های آلوده را بگردی پیدا کنی کافی است مدام در مورد همین تولید بنزین‌های آلوده به مسئولان گوشزد کنید یا حداقل خودتان دست به کارشوید و اقداماتی در خصوص جلوگیری از چنین کارخانه‌هایی انجام دهید».