نابغه جدید ایران

آفتاب یزد- گروه شبکه: به جرات می‌توان گفت که ورزش زنان ایران با تحولی عظیم روبرو شده است. آن‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی آنقدر خوش درخشیدند و تاریخ ساز شده‌اند که تمام توجهات را به خودشان جلب کرده اند. این بار یک دختر تنیس باز برای ایران تاریخ‌سازی کرده است. نامش مشکات الزهرا صفی است که توانسته در اولین دیدار خود در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در رده جوانان، نمایش بسیار خوبی برابر آنجا نایار از کشور میزبان داشته باشد و تنیسور استرالیایی را در
۲ ست پیاپی و با نتایج۶-۴ و ۶-۳ شکست
دهد. صفی۱۷ساله با این درخشش، اولین پیروزی تاریخ تنیس زنان ایران را در گرنداسلم جوانان رقم زده است. حالا او جزو ۱۰۰ تنیسور برجسته جهان در رده جوانان قرار دارد.
اکنون تاریخ‌سازی دختر تنیس باز ایران در رنکینگ جوانان جهان و حضور در گرنداسلم استرالیا بازتاب زیادی داشته است. انجمن تنیس زنان جهان در صفحه اجتماعی خود عکسی از مشکات الزهرا صفی منتشر کرد و نوشت: «با مشکات الزهرا صفی آشنا شوید. اولین بازیکن ایرانی که در بین ۱۰۰ بازیکن برتر رنکینگ جوانان جهان قرار دارد و در مسابقات تنیس استرالیا رقابت می‌کند.»


مشکات الزهرا صفی نیز با انتشار ویدئویی ضمن ابراز خوشحالی از این اتفاق از مردم ایران بابت حمایت‌ها و تقدیرهایشان تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که بتواند در دوره بعدی مسابقات نیز خوش بدرخشد.
> واکنش کاربران
اما کاربرانی هم به این ماجرا واکنش نشان داده اند.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «ایشون با توجه به محدودیت‌ها و کمبود امکاناتمون در این رشته کارش دو برابر ارزش داره. امیدوارم تبدیل به فیروزجای بعدی نشه».
دیگری نوشت: «لحظه شماری میکنیم برای دومین برد شما که در تاریخ ثبت خواهد شد. موفقیت‌های بیشتری برایت آرزومندیم».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «دمت گرم دختر ایرانی امیدوارم با تمام سختی‌ها و مشکلات ایرانی بمونی و بزودی تبدیل به شاراپووای (تنیس‌باز سرشناس روس) ورزش ایران بشی».
کاربر دیگری گفته است: «چه بردی! چه دختری! مچ‌پوینت رو ببین شما! مشکات صفی تو ست۲ فوق‌العاده بود! یه کامبک تو گیم۴، پشت‌بندش هم یه برگ دیگه و در نهایت این برد ممتاز! کاملاً مشخصه با راکت و مختصات زمین مانوسه، یه کم ترس از تور داره که می‌شه برطرف شه اگه بی‌وقفه تو تورنمنت و مسابقه باشه!»
کاربران دیگر نوشته اند: «مشکات الزهرا صفی دختر تنیسور ایرانی امروز تاریخ‌سازی کرده و یک برد شیرین تو مسابقات جهانی جوانان استرالیا بدست آورده مطمئن باشید اگه محدودیت‌ها نبود بانوان ایرانی تو همه رشته‌ها بیشتر از مردها مدال میاوردن»، «مشکات الزهرا صفی تنیسور نوجوان کشورمون با تمام محدودیت‌ها و نابرابری در مقابل حریفان، توانست تنیسور کشور میزبان استرالیا رو در دوست پیاپی شکست بده. به امید روزی که بدون این محدودیت‌ها بتونه به جایگاه‌های بالاتری برسه با توجه به سن کمش حتما می‌تونه»، «مشکات صفی خیلی خفنه و خیلی هم کار سخت و بزرگی کرده با این وضعیت فدراسیون تنیس ایران که در حد گل‌کوچیکه. ولی اینقدر نگید گرند اسلم استرالیا! تورنمنتی که داره توش مسابقه می‌ده گرنداسلم جوانانه. مثل تیم امید فوتبال. گرنداسلم استرالیا مسابقات اصلیه و ربطی به این داستان نداره»، «مشکات تو باعث افتخار ایرانی تو نابغه‌ای، پدیده‌ای، بی‌نظیری امیدوارم قهرمانیت رو ببینم دختر».
سایر اخبار این روزنامه
توضیح سازمان فرهنگی هنری شهرداری در پی گزارش آفتاب یزد وابستگی اینترنت ایران به چین این مناقشه چه زمانی به پایان می‌رسد؟ ابهام در ماجرای گندم‌های آلوده و سکوت استاندارد مطالعه زیر‌خط فقر! نیکزاد: شافعی گنده‌تر از دهانش درباره مجلس حرف زده است کمک با تحقیر و اعمال شاقه انسانهای سوگوار نظر روس‌ها درباره ایرانِ قدرتمند نابغه جدید ایران جذب جوانان به هرقیمتی نباشد آیا صادرات نفت ایران بیشتر شده است؟ استعفای فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از اظهارنظر درباره پوتین ترامپ از احضار ایوانکا به کمیته تحقیقات شاکی است انسانهای سوگوار کمک با تحقیر و اعمال شاقه از هر زمان دیگری به توافق نزدیکتریم آغاز پایان کرونا؟ شروع حرکت اصلاحی قوه قضائیه از خود و درس عبرت برای متجاوزان به حقوق عامه حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران موفق شد قهرمان رقابت‌های «شوت آوت» شود مداحی عجیب در شورای شهر شیراز تنبلی نکنید بلوک بچینید لزوم دیپلماسی هوشمندانه ایران خیزش مجدد اجاره بها درباره وعده مسکن بانک مرکزی هر چه زودتر در قبال مسئله رمز ارزها شفاف‌سازی کند