حزب الله لبنان در جنگ بعدی وارد اسرائیل خواهد شد

روزنامه «هاآرتص» به قلم سرتیپ احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی «اسحاق بریک» مقاله‌ای تحت عنوان «فاجعه‌ای در جنگ آتی‌گریبان ما را خواهد گرفت» نوشته و در آن تاکید کرده که: «گادی آیزنکوت رئیس‌سابق ستاد ارتش، یک ارتش ضعیف و غیر آماده برای جنگ را تحویل آویو کوخاوی داده است. همه تصور می‌کردند که کوخاوی به همراه گانتس نه تنها مانع از افول بیشتر ارتش اسرائیل شوند بلکه آن را باز‌سازی کنند اما بدبختانه این دو نیز چندان توجهی به اولویت‌های ضروری برای آماده ‌سازی ارتش جهت ورود به جنگ آتی از خود نشان نمی‌دهند، از این رو ارتش اسرائیل آنگونه که باید باشد نیست.» در این گزارش همچنین می‌خوانیم: «از مصادیق عدم آمادگی ارتش، بخش لجستیک و خودروهایی با عمر 60 سال در آن را می‌توان ذکر کرد که قرار است آذوقه، سلاح و سوخت را در زمان جنگ به ارتش اسرائیل برسانند. با آغاز جنگ هیچ کس نخواهد توانست شهرک‌های مهاجرپذیر شمال (فلسطین اشغالی) را از گزند هزاران موشک و پرتابه‌های که بر سر آنها فرود می‌‌آید در امان نگه دارد... به طور حتم صدها هزار نفر از اعضای حزب‌الله از مرز گذشته و تلاش خود را برای کنترل این شهرک‌ها آغاز خواهند کرد. ارتش اسرائیل آمادگی تقابل با چنین امری را ندارد از این رو ظاهرا ساکنان این شهرک‌ها خود باید به دفاع از مناطق خود بپردازند.»
منتظر بدترین جنگ تاریخ اسرائیل باشید
در این گزارش حتی آمده: «یکی دیگر از ضعف‌های اسرائیل در جنگ آتی جبهه داخلی (پشت جبهه) است که گرچه باید خارج از منطقه جنگی قرار داشته باشد اما عملا به کانون اصلی جنگ تبدیل شده‌است. 10 میلیون جمعیت در شرایطی گرفتار می‌شوند که اصلا آمادگی آن را ندارند، این عده باید با بدترین جنگی که تاریخ اسرائیل تاکنون به چشم ندیده روبه رو شوند و با سقوط روزانه 3 هزار موشک و پهپاد به طور میانگین دست و پنجه نرم کنند، 3 هزار موشک و پهپاد انتحاری در روز تبعاتی همانند انفجار یک بمب هسته‌ای دارند.»
اعتراف کنیم که ضعیفیم
این سرتیب صهیونیست در ادامه گزارشش به کوچک و ضعیف بودن «ارتش اسرائیل» نیز اذعان کرده آنجا که نوشته: «باید اعتراف کرد نیروی زمینی ارتش اسرائیل، یک نیروی کوچک است که ظرفیت و توانمندی تقابل با یک جبهه و نیم را هم ندارد چه رسد به آنکه باید در جنگ آتی در مقابل 5 جبهه صف‌آرایی کند.»