سید صادق حسینی، رئیس جدید سازمان حج و زیارت شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی سید صادق حسینی را به‌عنوان رئیس سازمان حج و زیارت منصوب کرد.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی با قدردانی از زحمات علیرضا رشیدیان رئیس پیشین سازمان حج و زیارت، سید صادق حسینی را به‌عنوان معاون وزیر و رئیس جدید این سازمان منصوب کرد. در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سیدصادق حسینی آمده است: با توجه به تجربیات ارزشمند جناب‌عالی و شناخت از تعهد و روحیه انقلابی و مکتبی‌تان، به موجب این حکم به سمت «معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت» منصوب می‌شوید.
گفتنی است سید صادق حسینی متولد 1344 در شهر قم و دارای مدرک دکترای تخصصی فقه و حقوق است. از جمله سوابق اجرایی رئیس جدید سازمان حج و زیارت می‌توان به معاون امور بین‌الملل و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس ستاد بحران کشور به مدت 4 سال، معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام (معاون امور قوای مقننه، مجریه، قضائیه و شوراها)، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اشاره کرد.
حسینی همچنین دارای تألیفاتی در حوزه مبانی فقهی و حقوقی از جمله «قیام عاشورا»، «حریم خصوصی در فقه و حقوق اسلامی» و مؤلف چندین مقاله تخصصی در حوزه روابط بین‌الملل است. خاطرنشان می‌شود پیش از این علیرضا رشیدیان عهده‌دار ریاست سازمان حج و زیارت بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش‌های وی در دوره تصدی مسئولیت قدردانی کرد.