۹۰ درصد بستری‌های اُمیکرون واکسن نزده‌اند

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی جزئیات واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ ساله را اعلام کرد.
دکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به جزئیات واکسیناسیون کودکان 5 تا ۱۲ سال علیه کرونا، گفت: در زمینه واکسیناسیون کودکان در مرحله اول ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد که کودکان ۹ تا ۱۲ سال واکسیناسیون را انجام دهند که از زمانی که ستاد این تصمیم را گرفت تا امروز، نزدیک به ۶۰۰ کودک ۹ تا ۱۲ سال واکسینه شدند و اطمینان کامل پیدا کردیم که این واکسن‌ها برای کودکان کاملاً ایمن است و کاملاً می‌توانند مؤثر باشند.
وی افزود: بر همین اساس در ستاد کرونای وزارت بهداشت و ستاد کرونای کشوری تصمیم‌گیری شد که واکسیناسیون ۵ تا ۹ سال هم انجام شود. بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک دو واکسنی هستند که برای کودکان و به صورت دو دوز تزریق می‌شود. فعلاً یک دوز برای کودکان تزریق شده و طبق روال دوز دوم هم تزریق می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از مردم خواست برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی بار دیگر بر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا تأکید کرد و گفت: متأسفانه تاکنون حدود ۳۰ درصد مردم برای تزریق دوز سوم مراجعه کرده‌اند.


وی افزود: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون که سرعت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد از کسانی  که هنوز دوز سوم واکسن خود را نزده‌اند، می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. عین‌اللهی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که در این سویه بستری می‌شوند واکسن تزریق نکرده‌اند، بیان داشت: در نوبت سوم واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک به کسانی که هنوز دوز سوم نزده‌اند  تزریق می‌شود.