ساز کوک استقلال

گروه ورزشی/ در تنها بازی باقی‌مانده از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال، پیکان و استقلال دیروز در ورزشگاه شهید دستگردی به مصاف هم رفتند. فرهاد کرمانشاهی، امیرحسین جدی، سامان فلاح، اسماعیل بابایی، ابراهیم صالحی، محمدعلی فرامرزی، محمدجواد آزاده، ایمان اکبری، مجتبی حقدوست، محمدحسین فلاح و غلامرضا ثابت ایمانی 11 بازیکن منتخب مجتبی حسینی برای شروع مسابقه بودند. در سمت مقابل، فرهاد مجیدی از علیرضا رضایی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، وریا غفوری، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و آرمان رمضانی در ترکیب اصلی بهره برد. به این ترتیب بازیکنانی مانند سیدحسین حسینی، جعفر سلمانی و رودی ژستد نیمکت‌نشین شدند تا رضایی، جلالی و رمضانی فرصت بازی به صورت فیکس را پیدا کنند. بازی با سوت بیژن حیدری آغاز شد و دقیقه 11 استقلال روی ضدحمله‌ای که با حرکت تند و تیز امیرحسین حسین‌زاده تدارک دید، می‌توانست به گل برسد اما ضربه رمضانی با بی‌دقتی به مدافع پیکان خورد و برگشت. خودروسازان دقیقه ۳۰ روی یک حرکت ترکیبی موقعیت مناسبی به دست آوردند که شوت فلاح در موقعیت تک به تک با واکنش خوب رضایی راهی کرنر شد. شوت حسین‌زاده از پشت محوطه جریمه در دقیقه 35 هم راهی به دروازه پیکان نیافت. در ادامه پیکانی‌ها نبض بازی را به دست گرفتند و دقیقه 45 ارسال کرنر آزاده با ضربه سر فرامرزی همراه شد که توپ این بازیکن پس از واکنش دیدنی رضایی به تیر دروازه برخورد کرد و راهی کرنر شد. ضربه کرنر دوم را این بار صالحی با یک ضربه سر دیگر به سمت دروازه استقلال روانه کرد که توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. یک دقیقه بعد هم ارسال دانشگر روی دروازه با ضربه سر رمضانی همراه شد که توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.
استقلال نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و مجیدی، ژستد را به جای رمضانی به میدان فرستاد تا خط حمله تیمش را تقویت کند. با این حال، این پیکانی‌ها بودند که موقعیت‌های خطرناکی را به روی دروازه استقلال خلق کردند. دقیقه 54 ارسال از سمت راست به روی دروازه استقلال، با ضربه سر فلاح همراه شد که توپ با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 55 هم سانتر ارسالی بازیکنان پیکان این بار از سمت چپ را رضایی مشت کرد که در ادامه شوت دانیال جهانبخش که از دقیقه 38 به میدان آمده بود، از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 57 حقدوست پس از دریافت یک پاس استثنایی از صالحی، در مصافی تک به تک با دروازه استقلال قرار گرفت که رضایی سنگربان جوان آبی‌ها با یک خروج بموقع در بیرون از محوطه جریمه، در مسیر شوت حقدوست ایستاد و مانع از گلزنی‌اش شد. دقیقه 63 کوین یامگا درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد ولی این بازیکن تعادلش را از دست داد و نتوانست ضربه‌اش را به توپ بزند. دقیقه 64 هم نیک نفس درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او را کرمانشاهی راهی کرنر کرد. دقیقه 72 پاس یامگا پشت محوطه جریمه به ژستد رسید که شوت ناامیدکننده این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 73 مجیدی 2 تعویض دیگر انجام داد و سلمانی و امیرارسلان مطهری به جای جلالی و غفوری وارد زمین شدند. دقیقه ۷۵ بازی ضربه برگردان مهاجم پیکان بعد از اصابت به سر دانشگر باعث مصدومیت شدید مدافع استقلال و بیهوش شدن این بازیکن شد. دانشگر در ادامه تحت درمان قرار گرفت و بعد از چند دقیقه به زمین بازگشت. دقیقه 82 سلمانی با یک پیش‌روی دیدنی از میان بازیکنان پیکان عبور کرد و در موقعیتی ایده‌آل، با یک شوت بیرون پا دروازه حریف را تهدید کرد که ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 85 هم حسین‌زاده با یک ضربه قیچی برگردان دروازه پیکان را تهدید کرد که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه موقعیت خاصی خلق نشد تا بازی در 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان برسد.
با آغاز وقت اول اضافه این استقلال بود که به گل رسید. دقیقه 91 ارسال سلمانی از سمت چپ به روی دروازه پیکان را، مطهری با یک پرش بلند و ضربه‌ای قیچی بغل دیدنی وارد دروازه کرد تا تیمش را پیش بیندازد و مانند بازی با هوادار تعویض طلایی مجیدی لقب بگیرد و ساز آبی‌ها را با شادی گل گیتاری‌اش کوک کند. دقیقه 101 شوت دیدنی ثابت ایمانی از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه استقلال خورد تا پیکانی‌ها برای دومین بار در این بازی به تیر بزنند. دقیقه 101 روزبه چشمی جایگزین حسین‌زاده شد و 106 هم سبحان خاقانی جایگزین یامگا شد که آسیب دیده بود. در همین دقیقه ارسال منصور باقری به روی دروازه را محمدمهدی محبی با یک شوت بغل به سمت دروازه استقلال روانه کرد که رضایی با واکنشی استثنایی دروازه تیمش را نجات داد. در نیمه دوم وقت‌های اضافی پیکان کاری از پیش نبرد و استقلال به مدیریت بازی پرداخت و بازی 1-0 به سود این تیم به پایان رسید تا شاگردان مجیدی به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کنند.