حداقل شرایط یک نامزدی

محمدعلی طیبی سورکی ‪-‬ حداقل شرایطی که نامزد انتخاباتی هیئت مدیره و بازرسان مرکز وکلا قوه قضائیه باید داشته باشد: برای کاندیدا شدن ابتدا کاندیداتور باید بداند، هدفش خدمت به اعضای مرکز در راستای اعتلای نام مرکز و حفظ شان وکلای مرکز، می باشد که جهت تحقق این اهداف، رعایت شرایطی، ضروری بنظر می‌رسد.
۱: شخص نامزد در خود این توانمندی را بیابد که می‌تواند خدمتگزار باشد.
۲: وقت کافی برای خدمتگزاری داشته و به اصطلاح برای نیل به اهدافش، وقت بگذارد.
۳: شناخت کافی به آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها داشته تا جهت عملی نمودن آن‌ها، گام بردارد.


۴: شخص کاندیدا باید متعهد و معتقد و همچنین ملزم به رعایت یکسری آداب و اخلاق وکالت باشد. به عبارتی بعنوان یک وکیل نمونه و الگو برای وکلای دیگر
قلمداد گردد.
۵: کاندیدای انتخابات هیئت مدیره و بازرسان، نمی‌بایست محکومیت انتظامی داشته باشند و هرچند از مدت محکومیت نامزد مدت زیادی گذشته باشد به نظر می‌رسد بدلیل وجود چنین سابقه‌ای از کاندیدا شدن،
امتناع نماید.
۶: کاندیدا حتی المقدور باید واقف به امور مرکز باشد تا بهتر بتواند در صورت موفقیت در انتخابات بر امور مرکز نظارت داشته باشد. ۷: کاندیدا باید با این تصور که منافع جمع وکلای تحت پوشش مرکز استان بر منافع وی و دیگر وکلای حوزه قضایی اش، ارجحیت دارد، وارد عرصه انتخابات گردد.
۸: کاندیدا می‌بایست دارای حسن شهرت و ارتباط اجتماعی بالا در جهت شناساندن مرکز به دیگر مراجع و مراکز استانی و در صورت امکان کشوری، کوشا باشد.
۹: وکیلی که نامزد انتخابات هیئت مدیره و بازرسان می‌گردد، می‌بایست شناخت اجمالی نسبت به وکلای تحت پوشش مرکز آن استان داشته باشد تا براساس این شناخت و احراز توانمندی آنان، در کمیسیون‌های مختلف مرکز از آن‌ها جهت ارتقای شان وکالت و مرکز، استفاده نماید. و همچنین این شناخت موجب خواهد شد تا در انتخاب نمایندگان شهرستان ها، افراد لایق‌تر و مورد وثوق تری، مسئولیت را به‌عهده بگیرند.
۱۰: کاندیدای انتخابات هیئت مدیره و بازرسان می‌بایست، جدای از تعهد و تخصص و آگاهی به آیین نامه‌ها و شناخت وکلا، از محبوبیت بین وکلا برخوردار باشند و یکی از اثرات این خصوصیت موجب خواهد شد تا در زمینه صلح و سازش گام بیشتری برداشته شود و این محبوبیت چه بسا، موجب نرمش و گذشت وکلا می‌گردد و بالطبع در جهت اخذ رضایت از شاکی قدم برخواهند داشت.
ان‌شاءالله در این دوره از انتخابات نیز افراد اصلح انتخاب تا به اهداف مرکز جامه عمل بپوشانند.