جانسون، غرب را به اتحاد مقابل پوتین فراخواند

نخست وزیر انگلیس از کشورهای غربی خواست تا در مقابل پوتین متحد شده و به او نشان دهند اگر سربازانش را به اوکراین بفرستد، بهای سنگینی باید بپردازد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است ریاست کنفرانس امنیتی مونیخ را بر عهده داشته باشد که هدفش درخواست برای عدم درگیری در اوکراین به واسطه پیگیری یک روند دیپلماتیک برای اجتناب در درگیری در شرق اروپاست.
این نشست سالانه در حالی برگزار می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داده بود که ایالات متحده دلایلی دارد که بر اساس آن نیروهای روسیه قصد دارند در روزهای آینده به اوکراین حمله کنند که شامل هدف قرار دادن پایتخت اوکراین یعنی کی‌یف می‌شود.
بایدن روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفت که متقاعد شده پوتین تصمیمش را گرفته که ارتش خود را به آن سوی مرز منتقل کند و این در حالی مطرح شده که بایدن چندین هفته قبل گفته بود رئیس فدراسیون روسیه تصمیمی درباره تحرک سربازانش نگرفته است.
جانسون با ادعای اینکه ۱۵۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر شده اند، پیشتر این وضعیت را بسیار متشنج توصیف کرده بود اما در اظهاراتی پیش از آغاز سفرش به آلمان گفت، اگر غرب در یک جبهه متحد در زمینه موافقت با تحریم‌ها علیه مسکو اقدام کند، دیپلماسی می‌تواند پیروز شود.
سایر اخبار این روزنامه
در راستای حمایت از تولید ابلاغ شد ۹ فرمان رئیسی برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ژوبین صفاری خشم و نفرت، دارایی‌های خطرناک تحلیل گام های نهایی برای رسیدن به توافق زنگ‌ها برای از سرگیری اجرای برجام به صدا درآمد رئیس انستیتوپاستور ایران مطرح کرد احتمال پایان غیرمنتظره ویروس آیا اسفندماه «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» به تصویب می‌رسد؟ شمارش معکوس برای تصمیم‌گیری نهایی «جامعه بی‌سر» آینده سیاسی ایران را تهدید می‌کند زنگ خطر عبور مردم از چهره‌ها و گروه‌های مرجع انتقاد یک عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت از بررسی غیرکارشناسی این طرح طرح صیانت باید در فضایی شفاف بررسی شود «ابتکار» وضعیت بازار خودرو در سال آینده را بررسی کرد راه خودرو جدا از راه برجام؟ امیرعبداللهیان: غرب تصمیم نهایی‌اش را بگیرد صدراعظم آلمان: همه عناصر یک توافق در وین روی میز است اعلام بسیج عمومی در مناطق جدایی طلب اوکراین دستور پوتین برای رسیدگی و اسکان آوارگان دونباس دبیر کل ناتو: روزهای خطرناکی برای اروپاست رئیس جمهوری خطاب به مسئولان: بالا رفتن آمار مبتلایان و قربانیان نباید عادی شود جانسون، غرب را به اتحاد مقابل پوتین فراخواند