دو پرسش از نمایندگان حاضر در دوبی

منصور مظفری‪-‬ چندی پیش آفتاب یزد در گزارشی اعلام کرد که چند تن از نمایندگان مجلس در نمایشگاه بین المللی اکسپوی دوبی حضور پیدا کرده‌اند و در این باره سوالاتی را از مسئولان پارلمان مطرح کرده بود. حال با توجه به توضیحاتی که توسط مجلس شورای اسلامی به روزنامه ارائه شده مشخص گردیده که سفر این چند نماینده از طرف این نهاد نبوده و حتی به آنان گفته شده بود که از پاسپورت شخصی خود برای این سفر استفاده کنند نه پاسپورت خدمت.
اکنون با توجه به توضیحات مجلس دو سوال از این نمایندگان قابل طرح است:
اول از اینکه این آقایان با هزینه شخصی به این سفر رفته‌اند یا از طرف نهادی دیگر؟ اگر هزینه شخصی بوده که هیچ، اما اگر از طرف نهادی مثلا یک نهاد خصوصی یا دولتی بوده لازم است در این زمینه شفاف سازی صورت گرفته و این حضرات نام آن نهاد را اعلام کنند. کتمان و عدم پاسخگویی این نمایندگان در تعارض کامل به شعارهای پر طمطراق ایشان قبل از گرفتن چنین پستی است.
دوم هم اینکه وقتی این سفر بنا به گفته مجلس، رسمی نبوده و غیرکاری بوده چرا این عزیزان از خدمات پاویون ایران در اکسپو بهره می‌برند؟ توضیح پارلمان به روزنامه برای ما حجت است فلذا به جاست این نمایندگان در این زمینه نیز به افکار عمومی توضیح دهند چرا در چنین سفرهایی که باید شخصی و معمولی باشد انتظار دارند خدمات خاص و ویژه دریافت کنند.حکایت، همان حکایت اصرار آقایان برای عبور از خط ویژه در ترافیک تهران است. هر چقدر پلیس اعلام می‌کند غیر قانونی است اما در همین خیابان ولیعصر(عج) همه روزه این افراد بدون توجه به علائم راهنمایی و رانندگی در حال ویراژ دادن مقابل چشمان زجر کشیده مردم هستند. باز از رئیس مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم به بهانه اینکه این سفر رسمی از سوی مجلس شورای اسلامی نبود موضوع را از سرخود وا کنند بلکه باید بیشتر حساس باشند و بر افکار عمومی پاسخ دهند.
منتظر پاسخ این نمایندگان هستیم.