توافق نزدیک است

وزیر خارجه: ما فکر می‌کنیم اگر طرف غربی امروز واقع‌بینانه با آنچه در میز مذاکرات وین می‌گذرد برخورد کند،
ما می‌توانیم در کمتر از چند ساعت به توافق نهایی برسیم
آفتاب یزد- گروه سیاسی: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به نظر می‌رسد توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است. هرچند دیروز خبر سفر وزیرخارجه به وین برای اعلام خبر توافق تکذیب شد ولی شواهد و قرائن می‌گوید بزودی شاهد چنین خبری خواهیم بود. بازارها نیز تحت تاثیر همین توافق این روزها کاهشی شده اند. امیر عبداللهیان دیروز در گفتگویی با یورونیوز، با تاکید به نزدیک شدن جمهوری اسلامی و طرف‌های غربی به حصول توافق در مذاکرات وین، نهایی شدن آن را منوط به انعطاف‌پذیری بیشتر آمریکا و اروپا دانست. وزیر خارجه ایران در این گفتگوی تفصیلی با اشاره به این که جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات وین که با هدف احیای برجام و رفع تحریم‌های آمریکا در جریان است، ابتکار عمل بالایی از خود به نمایش گذاشته و با انعطاف‌پذیری زیادی بر سر میز مذاکره حاضر شده، گفت: با وجود این که طرف غربی در طول این مذاکرات دشوار بارها احتمال ترک میز مذاکره را مطرح کرده ولی ما همواره تاکید کرده‌ایم که با جدیت بر سر میز مذاکره خواهیم ماند.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: در حال حاضر نیز اگر می‌گوییم که بیش از هر زمان دیگری به حصول توافق نزدیک هستیم، به همین جهت است که به آمریکایی‌ها از طریق واسطه‌ها اطلاع داده‌ایم و به ۳ کشور اروپایی هم از سوی همکارانم در وین یا خودم گفته‌ایم که دیگر کاملا واضح است که نوبت شما فرا رسیده و زمان مشاهده ابتکار عمل و انعطاف‌پذیری طرف غربی است. وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: ما در حال نزدیک شدن به حصول توافق هستیم اما هنوز برخی از مسائل باقی مانده که خطوط قرمز ما هستند. او افزود: ما فکر می‌کنیم اگر طرف غربی امروز واقع‌بینانه با آنچه در میز مذاکرات وین می‌گذرد برخورد کند، ما می‌توانیم در کمتر از چند ساعت به توافق نهایی برسیم. وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: بنابراین، تعیین زمان دقیق توافق وابسته به انعطاف و ابتکار طرف غربی است.


وزیر خارجه عربستان و بورل درباره مذاکرات وین
وزیر امورخارجه عربستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات احیای برجام و توافق با ایران گفتگو کردند. به گزارش ایسنا به نقل از عرب نیوز، فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین راه‌های تقویت صلح و امنیت بین‌الملل بحث و تبادل نظر کردند.
شمخانی: مذاکره با آمریکا در دستورکار هیئت مذاکره‌کننده ایران در وین نیست
شمخانی: مذاکره با آمریکا به دلیل اینکه منشاء هیچ گشایشی نخواهد بود در دستور کار هیئت مذاکره‌کننده ایران نیست. به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: مذاکرات وین از ابتدا میان ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپایی در جریان بوده و این مسیر بدون تغییر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. مذاکره با آمریکا بدلیل آنکه منشاء هیچ گشایشی نخواهد بود در دستور کار هیئت مذاکره‌کننده ایران نیست.