افزایش نظارت د ولت برای ثبات قیمت د ر بازار


گروه سیاسی: رئیس جمهور با اشاره به افزایش نظارت د ولت برای ثبات قیمت د ر بازار گفت: یکی از کارهایی که د ر د ولت د نبال می‌شود ، اصلاح بسترهای فساد زا همانند  صد ور مجوزها و امضاهای طلایی است. آیت‌الله سید  ابراهیم رئیسی عصر روز سه‌شنبه د ر نوبت عصر اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری، با تاکید  بر اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب د ر مسائل اقتصاد ی، اجتماعی و فرهنگی د ر د ولت سیزد هم اظهار د اشت: چند  سالی است که ایشان به د رستی شعار سال را به مسائل اقتصاد ی اختصاص د اد ه‌اند  زیرا تولید ؛ مشکلات اقتصاد ی و بیکاری را رفع می‌کند  و استقلال اقتصاد ی را د ر پی خواهد  د اشت. رئیسی برنامه د ولت را هد ایت نقد ینگی به سمت تولید  اعلام کرد  و گفت: مد یریت نقد ینگی اگر به سمت تولید  باشد ، بسیاری از مشکلات را حل خواهد  کرد  که این کار را د ولت آغاز کرد ه است.
رئیسی به طرح‌های نیمه تمام د ر کشور هم اشاره و تصریح کرد : با ایجاد  اعتماد  و تضمین سود ، بخش خصوصی برای سرمایه گذاری د ر اتمام پروژه‌های نیمه تمام رغبت پید ا می‌کند . رئیس جمهور یکی از لوازم رشد  اقتصاد ی کشور را افزایش سرمایه‌گذاری د انست و خاطرنشان کرد : معتقد یم نقش د ولت «هد ایت»، «حمایت» و «نظارت» است و بخش خصوصی باید  مید ان‌د ار سرمایه‌گذاری د ر کشور باشد ، اما اشکالی که د ر اجرای اصل ۴۴ اتفاق افتاد ، این بود  که پس از واگذاری یک بنگاه اقتصاد ی به بخش خصوصی، کار را تمام شد ه می‌د انستند ، د رحالیکه تازه کار د ولت برای توانمند سازی و نظارت بر بخش خصوصی آغاز می‌شود .
رئیس جمهور یکی د یگر از موانع رونق تولید  را کند ی صد ور مجوز کسب و کارها اعلام کرد  و با تشریح اقد امات د ولت د ر این باره گفت: قانون سال‌ها بر تسهیل صد ور مجوز کسب و کارها تاکید  د اشت، اما د ر عمل چنین اتفاقی نمی‌افتاد . د ولت سیزد هم به د نبال تکمیل د رگاه ملی صد ور مجوزها برای تسهیل د ر راه‌اند ازی کسب و کارهاست که بخش عمد ه آن انجام شد ه است.