زلنسکی خواهان مذاکرات "شفاف" با روسیه شد 


ولاد یمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مذاکره بین کی‌یف و مسکو برای پایان د اد ن به جنگ اوکراین شد .
به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، زلنسکی د ر یک سخنرانی وید ئویی که شامگاه سه‌شنبه توسط د فتر رئیس‌جمهور اوکراین د ر تلگرام منتشر شد ، گفت: جنگ باید  پایان یابد ، ما باید  د ور میز مذاکره بنشینیم به شرطی که مذاکرات شفاف و حرفه‌ای و به نفع مرد م باشد .
زلنسکی همچنین از اقد ام جو باید ن، رئیس جمهور آمریکا د ر ممنوعیت وارد ات نفت و گاز از روسیه به ایالات متحد ه استقبال کرد  و از اتحاد یه اروپا هم خواست تصمیمات سخت علیه روسیه اتخاذ کند .
این اظهار نظر رئیس جمهور اوکراین پس از آن مطرح شد  که وی د ر مصاحبه با شبکه ABC اعلام کرد  که اوکراین "آماد ه اولتیماتوم‌ها نیست" اما "راه حلی ممکن" د ر مورد  مسائل اصلی مناقشه برانگیز با روسیه از جمله وضعیت کریمه و جمهوری های د ونتسک و لوهانسک د ارد . وی آرزو کرد  که د ر نهایت این جنگ همانند  فیلم‌های هالیوود ی پایانی خوش د اشته باشد . د ولت روسیه که از ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را آغاز کرد ه، مجموعه‌ای از خواسته‌های خود  را برای توقف حملات مطرح کرد ه که از جمله آن‌ها به رسمیت شناختن وابستگی کریمه به روسیه و همچنین استقلال جمهوری‌های د ونتسک و لوهانسک است.