بازتاب پرتاب ماهواره نور ۲ د ر رسانه‌های عربی


صبح روز سه شنبه ماهواره نور ۲ با موفقیت د ر مد ار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، این روید اد  بازتاب گسترد ه ای د ر رسانه های عربی به د نبال د اشت. به گزارش ایسنا، همزمان با اعیاد  شعبانیه نیروی هوافضای سپاه پاسد اران انقلاب اسلامی با استفاد ه از ماهواره بر سه مرحله ای قاصد  از کویر شاهرود  ماهواره نور ۲ را د ر مد ار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار د اد . روزنامه العربی الجد ید  د ر این باره نوشت: با نزد یک شد ن به اعلان توافق د ر وین، سپاه پاسد اران ماهواره به فضا پرتاب کرد .
این روزنامه نوشت :سپاه ایران روز سه شنبه ماهواره نور ۲ را به فضا پرتاب کرد ، این اقد ام ایران د ر زمان بسیار حساس انجام شد  زیرا انتظار می رود  که مذاکرات هسته ای ایران د ر وین طی روزهای آتی به توافق منجر شود . د ر اد امه گزارش این روزنامه آمد ه است: ایران هرگونه مذاکره د رخصوص برنامه موشکی خود  با غربی ها را نمی پذیرد  و این مساله را جزو قد رت های د فاعی خود  و همچنین خط قرمز خود  می د اند . بنابراین اقد ام سپاه ایران د ر پرتاب ماهواره به فضا با نزد یک شد ن به توافق د ر وین نشان د هند ه همین امر است. د ر این گزارش همچنین به نگرانی های آمریکا و غربی ها نسبت به برنامه موشکی ایران اشاره شد ه است. شبکه الجزیره نیز د ر تیتری نوشت: با اهد اف شناسایی؛ ایران اعلام کرد  که د ومین ماهواره نظامی خود  را به فضا پرتاب کرد . این شبکه قطری د ر اد امه به بیانیه سپاه و همچنین اظهارات سرد ار سلامی د ر این خصوص پرد اخت.
بخش عربی فرانس ۲۴ هم نوشت: همزمان با مذاکرات هسته ای، ایران ماهواره نظامی جد ید ی به فضا پرتاب کرد .
د ر گزارش این خبرگزاری آمد ه است: ایران روز سه شنبه اعلام کرد  که ماهواره نظامی جد ید ی د ر مد ار قرار د اد ه است، این د رحالی است که غربی ها پیش از این از اقد امات ایران د ر این راستا انتقاد  کرد ه بود ند . همچنین این اقد ام ایران د ر زمان بسیار حساس د ر بحبوحه مذاکره برای احیای برجام انجام شد . د ر اد امه این گزارش به بیانیه سپاه پاسد اران انقلاب اسلامی و اظهارات سرد ار حسین سلامی اشاره شد ه است. روزنامه اخبار الخلیج نیز د ر تیتری مشابه نوشت: همزمان با مذاکرات هسته ای، ایران موشک به فضا پرتاب کرد . این روزنامه د ر اد امه به بیانیه سپاه پاسد اران انقلاب اسلامی د ر این خصوص پرد اخته است. روزنامه العین د ر تیتری خصمانه نوشت: بن بست د ر وین و اقد امات تحریک آمیز د ر تهران؛ ایران ماهواره به فضا پرتاب کرد . این روزنامه د ر اد امه با اشاره به بیانیه سپاه پاسد اران انقلاب اسلامی د ر این خصوص، نوشت: د رحالی که مذاکرات وین د ر مراحل حساسی قرار د ارد ، سپاه ایران اعلام کرد  که د ومین ماهواره نظامی خود  را به فضا پرتاب کرد ه است.وزنامه مصر الیوم نیز همین تیتر را انتخاب کرد  و نوشت: بن بست د ر وین و اقد امات تحریک آمیز د ر تهران؛ ایران ماهواره پرتاب کرد .