آرزویم یادت نرود  می‌خواهم شهید شوم

چهارم اردیبهشت مصادف است با سالروز شهادت صادق عدالت اکبری یکی از رزمندگان مدافع حرم که سال ۱۳۹۵ در منطقه دلامه سوریه به شهادت رسید. صادق در هنگام شهادت متأهل بود و سه فرزند داشت. او یکی از شهدای نام آشنای جبهه مقاومت است که تصاویرش در فضای مجازی بسیار دیده می‌شود.

شهید صادق عدالت‌اکبری چهره مهربانی دارد. شاید به خاطر لبخندهایش باشد که تصویر او بسیار در فضای مجازی دیده می‌شود. اما در کنار این چهره آشنا، شاید خیلی از مردم مطالب زیادی از او ندانند! او یک پاسدار اهل تبریز بود. متولد سال ۱۳۶۷ که به گفته همسرش دوستدار شهدا بود و آن‌قدر از شهدا حرف می‌زد که جمله «آخر شهید می‌شوی» زیبنده او و زندگی آسمانی‌اش بود.
آخر شهید می‌شوی، نام کتابی هم است که در مورد زندگینامه این شهید مدافع حرم منتشر شده است. صادق و حامد جوانی، دو دوست و همشهری بودند که انس و الفت زیادی بین‌شان برقرار بود. اما حامد زودتر از صادق به شهادت رسید و شهادت او انگیزه‌های صادق برای حضور در جبهه مقاومت را بیشتر کرد. خصوصاً که حامد قبل از شهادت به جانبازی رسیده بود و چند ماه در بیمارستان بستر بود.


آن‌طور که در زندگی شهید صادق عدالت اکبری می‌بینیم، او روحیات خاصی داشت. بسیار یاد شهادت می‌کرد و این موضوع در زندگی‌اش نمود خاصی داشت. همسر شهید می‌گوید: «شهادت صحبت همیشگی ما بود از جلسه اول خواستگاری تا لحظه آخری که با هم بودیم در مورد شهادتش و تنها ماندن من حرف بود. مهریه من یک حج بود که تصمیم گرفتیم نرویم تا نابودی آل‌سعود و ۱۴ سکه بهار آزادی به نیت چهارده‌معصوم. در نهایت سومین روز از خرداد سال ۱۳۹۱ همزمان با آزاد‌سازی خرمشهر عقد کردیم و در ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ بعد از ۱۴ ماه، زندگی‌مان را زیر یک سقف آغاز کردیم. سر سفره عقد چند باری در گوشم گفت که آرزویم یادت نرود، دعا کن شهید بشوم.»
عاقبت در چهارم اردیبهشت ۱۳۹۵ شهادت نصیب صادق عدالت اکبری می‌شود. او برای آخرین بار نهم اسفند ۹۴ به جبهه سوریه اعزام می‌شود و دیگر هرگز روی پا‌های خودش به خانه بر نمی‌گردد. حالا دیگر صادق پیش دوستش حامد رفته بود. شهید عدالت اکبری در وصیت نامه‌اش نوشته است:
«سلام مرا به رهبرم امام خامنه‌ای برسانید و به ایشان بگویید شرمنده‌ام، چون یک جان بیشتر نداشتم تا در راه دفاع از حریم اسلام و انقلاب تقدیم نمایم.»