استراتژی دوسر برد متخلفان فوتبال!

داستان‌های نامتعارف فدراسیون فوتبال تمامی ندارد، اما رؤسای متخلف آن در چنان حاشیه امنیتی قرار دارند که آب در دل‌شان تکان نمی‌خورد، حتی اگر هر روز سندی تازه از تخلفات آن‌ها رو شود و اخباری در خصوص دست‌گل‌هایی که به آب داده‌اند به بیرون درز کند. یک روز حرف از دریافتی‌های نامتعارف رئیس معزول فدراسیون است و روز دیگر پرداختی‌های قابل توجهی که خورشیدی را به گرانقیمت‌ترین سرپرست تاریخ فوتبال ایران تبدیل کرده است! اخباری تأسف‌بار که هر کدام به تنهایی می‌تواند دلیلی کافی باشد برای ایجاد تغییرات اساسی در ساختار معیوب فوتبال ایران، اما تمام آنچه در پی این قبیل افشاگری‌ها مشاهده می‌شود، چند خطی تحلیل است و بس، آن هم تحلیل‌هایی که با توجه به زمان استراتژیکی که برای انتشار اخبار در نظر گرفته می‌شود کمترین بازخورد را دارد.
پرواضح بود فدراسیون فوتبال در پی عزل عزیزی‌خادم روز‌های پرسروصدایی را سپری خواهد کرد. سروصدا‌هایی که نه فقط می‌توانست مهر تأییدی باشد بر تصمیم هیئت رئیسه برای کنار زدن عزیزی‌خادم که گرد فراموشی می‌پاشید بر پرونده ویلموتس و متخلفانش! فوتبال ایران همانطور که انتظار می‌رفت این روز‌ها آبستن اخبار تأسف‌باری است از تخلفات ریز و درشت عزیزی‌خادم و ارقام درشتی که در اندک زمان حضور او در فدراسیون فوتبال جا‌به‌جا شده گرفته تا خبر‌های ریز و درشتی که عدم شفافیت مالی رئیس معزول را تأیید کرده و همه نگاه‌ها را متوجه او می‌کند و از داستان ویلموتس و تاج منحرف.
نکته انحرافی ماجرا، اما زمان انتشار اخبار است. اخباری که می‌تواند سروصدای بسیاری بپا کند، اما همواره در روز‌های پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات به بیرون درز می‌کند تا کمترین بازخورد ممکن را داشته باشد و این نشان از نگارش سناریویی زیرکانه دارد، چراکه این رویه می‌تواند ماجرای عزیزی‌خادم و تخلفاتش را خیلی زودتر از حد تصور به دست فراموشی بسپارد.
توجیهات بی‌پایه و اساس سرپرست قبلی تیم ملی که در دفاع از خود به افشای بعدی تازه پرداخته و پرده از رقم درشت قرارداد استیلی برداشته، قیافه حق‌به‌جانب عزیزی‌خادم که با وجود انتشار مدارکی در خصوص دریافتی‌های نامتعارف، کنار گذاشتن خود را غیرقانونی خوانده و فوتبال ایران را رسماً تهدید کرده، اخباری نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. اما نگاهی به سرنوشت متخلفان پرونده ویلموتس (سنگین‌ترین تخلف فوتبال ایران) که بار‌ها و بار‌ها از سوی اصحاب رسانه پیگیری شد و به هیچ نتیجه مثبتی نرسید، نشان می‌دهد نمی‌توان انتظار چندانی از داستان عزیزی‌خادم داشت.
قرارداد ننگین ویلموتس و مطالبه مردم برای برخورد جدی با متخلفان آن که به روز‌های پایانی هفته و تعطیلات برخورد نداشت، دست‌آخر قبل از به سرانجام رسیدن مشمول زمان شد! حال چطور می‌توان انتظار داشت داستان عزیزی‌خادم و پرونده تخلفاتش به این سرنوشت دچار نشود. پرونده‌ای که به شکلی بسیار جالب توجه اهم اخبار آن در روز‌های تعطیل یا منتهی به تعطیلات منتشر می‌شود تا کمترین هجمه را در پی داشته باشد. روندی که نشان از تلاش‌های رئیس عزل شده فدراسیون برای بازگشت دارد. تلاشی که با توجه به شرایط موجود عجیب نیست اگر به نتیجه برسد و شرایط را برای دست‌درازی هرچه بیشتر و بهتر عزیزی‌خادم و دوستانش به جیب مردم و بیت‌المال مهیاتر از قبل کند.