فلسطین زنده‌تر از همیشه

۱ - حمایت سیاسی از مردم فلسطین اولویت ویژه ملت‌های مسلمان و آزادیخواه با هر روش و سلیقه‌ای است که می‌توانند در یک هدف یعنی فلسطین و ضرورت تلاش برای آزادی آن گرد هم آیند. اکنون بیش از هر زمان دیگر شعله‌های مقاومت نه‌تن‌ها در فلسطین عزیز، بلکه در تمام دنیای اسلام، از جمله یمن مظلوم که چندی است در آتش ظلم و استکبار می‌سوزد، دیده می‌شود و این امر گویای نزدیک‌شدن وعده صادق الهی، برای پیروزی حق بر باطل است. «فلسطین دارد نشان می‌دهد که زنده است. برخلاف سیاست‌های امریکا و سیاست‌های پیروان امریکا که خواستند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده‌شود و مردم یادشان برود که سرزمین و ملتی به نام فلسطین وجود داشته، برخلاف خواسته آن‌ها روز به روز مسئله فلسطین پررنگ‌تر شده‌است. امروز جوان‌های فلسطینی در سرزمین ۱۹۴۸، نه زمین‌های دوردست، در همان مرکز فلسطین اشغالی بیدار شده‌اند، حرکت، تلاش و کار می‌کنند و این ادامه پیدا خواهد کرد و به توفیق الهی، طبق وعده الهی، پیروزی هم با مردم فلسطین خواهد بود.» (رهبر انقلاب، ۲۳ فروردین ۱۴۰۱).
۲ - فلسطین زنده است، چون دل‌های مردم غیور و همیشه در صحنه آن، با وجود تمام فشار‌ها و هجمه‌های داخلی و خارجی رژیم غاصب صهیونیستی، سرشار از غیرت و حمیت اسلامی است و حیات آن وابسته به استمرار مقاومت است و «پایبندی به اندیشه ایستادگی در برابر دشمن و مقاومت در همه ابعاد آن، ضامن استمرار کمک به فلسطین است.» (رهبرانقلاب، همان).
«بیداری اسلامی» ثمره «مقاومت» و «تقویت بیداری اسلامی»، باعث «تقویت حرکت مقاومت اسلامی» خواهد بود. معنای «مقاومت» این است که انسان یک راهی را انتخاب کند که آن را راه حق می‌داند، راه درست می‌داند و در این راه، شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را از حرکت در این راه متوقف کند.» (رهبر انقلاب، ۴ اسفند ۹۸). «امروز در منطقه ما، «بیداری اسلامی» بر بسیاری از ملت‌ها و کشور‌ها حاکم است. در هر جایی که اسلام توانسته بر دل و جان مردم مسلط شود، استکبار سیلی خورده و ما معتقدیم که استکبار، بار دیگر از بیداری اسلامی در این منطقه سیلی خواهد خورد.» (رهبر انقلاب، ۴ آذر ۹۷).
«بیداری اسلامی» یک حالت برانگیختگی و آگاهی در امت اسلامی ایجاد می‌کند که قیام‌ها و انقلاب‌های بزرگی را پدید می‌آورد، تا آنجا که قادر است مهره‌های خطرناکی از جبهه دشمن را ساقط کند و از صحنه بیرون براند.


۳- مهم‌ترین دستاورد «مقاومت» ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه‌های صهیونیستی است. اراده ملت‌های مسلمان امت واحده، توانسته روح مقاومت را در مردم فلسطین زنده نگه دارد و همین امر، توان ایستادگی رژیم صهیونیستی را ضعیف و ضعیف‌تر کرده‌است. «اساساً روش و طریقه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی به گونه‌ای است که نمی‌توان از توسعه‌طلبی وسرکوبگری و تضییع حقوق حقه فلسطینیان دست بر دارد، زیرا موجودیت و هویت آن در گرو نابودی تدریجی هویت و موجودیت فلسطین است. چه آنکه موجودیت نامشروع این رژیم غاصب، در صورتی قابلیت استمرار خواهد داشت که بر ویرانه‌های موجودیت فلسطین بنا شود و به همین دلیل است که حفاظت از هویت فلسطین و پاسداری از همه نشانه‌های این هویت بر حق و طبیعی، امری واجب، ضروری و یک جهاد مقدس است.» (رهبر انقلاب، ۳ اسفند ۱۳۹۵).
امروز در حالی که بیش از دو دهه از نقشه‌های شوم امریکا و رژیم منحوس و غاصب اسرائیل برای به حاشیه‌راندن «مسئله قدس و فلسطین» و «فراموشی آرمان مقاومت» می‌گذرد، نه تن‌ها «طرح خاورمیانه بزرگ» با «علم کردن داعش و گروه‌های تکفیری» به انجام رسیده‌است، بلکه تمام تلاش‌های بیهوده آن‌ها برای به حاشیه کشاندن مسئله جهانی اسلام، یعنی «آزادی قدس شریف» نقش بر آب شده‌است.