خواست قاطبه ملت شریف ایران، حفظ حجاب اسلامی است

آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران با تبریک دهه ولایت و عید غدیر، تقوا را پشتوانه دنیا و آخرت دانست و بیان داشت: هر فردی حریم خدا را نگه‌ دارد، خداوند بن‌بست را از پیش پای او برمی‌دارد.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: غدیر نشانه‌ای از جامعیت اسلام و نقشه راه جامعه اسلامی است و آینده‌نگری را برای جامعه اسلامی در دستورکار قرار داده است. بنابراین اهمیت غدیر از جهت ولایت است.
وی بیان داشت: شعارهای اجرایی عید غدیر امسال، هر خانه یک غذا و هر خانه یک اطعام است؛ اطعام یک نفر در روز غدیر به منزله اطعام همه انبیاء(ع) و صدیقین است. از سوی دیگر ما محرم و صفر را ماه عزا و ذیحجه را ماه شادی می‌دانیم و همان‌طور که عزاداری عبادت است، این شادی هم عبادت است.
آیت‌الله صدیقی تأکید کرد: تا زمان ظهور امام عصر(عج)، ولایت فقیه حافظ استقلال، عزت، و نَمی از ولایت حضرت علی(ع) است.


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ بانوانی که در جامعه نسبت به حجاب بی‌مبالات هستند چند گروه‌اند؛ یک گروه بانوان خوش ذات ما هستند که در قیامت شاید از ما جلو بیفتند چرا که همواره در اقدامات مومنانه همچون دفاع مقدس پیش‌قدم هستند و طبق یک نظرسنجی بیش از 70 درصد اینها اعتقاد دارند مسئله بدحجابی و بی‌حجابی با اعتقادات آنها ناسازگار است اما در محیط‌های بدی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه حجاب برای بانوان کرامت، شرافت و ارزش است، گفت: خواست غالب مردم شریف ایران حفظ حجاب در تمامی ادوار و در تمام اعصار است.
آیت‌الله صدیقی تصریح کرد:‌ خدمتی که انقلاب اسلامی به بانوان کرده در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است. در پرتو انقلاب و کنار خون‌های زلال شهدای ما، رویشی که برای رشد بانوان پیش آمد، کم‌نظیر است.
امام جمعه موقت تهران به برخی از اظهارنظرها از جمله اینکه زنان عضو جامعه ما هستند و کاری به حجاب آنان نداشته باشیم، پاسخ داد و یادآور شد: حجاب قانون و شرع است. تحمل کردن خلاف شرع و راضی به معصیت خداوند شدن، خلاف دیانت و انصاف است. بنابراین با احترام به همه بانوان امر به معروف و نهی از منکر را دلسوزی به دنیا و آخرت همدیگر می‌دانیم.
وی افزود: آیا افرادی که به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوند، این جریمه به معنای مخالفت و طعنه زدن به آنان محسوب می‌شود؟‌ خیر این‌گونه نیست. هر تخلفی یک مجازاتی دارد، مسئله کشف حجاب و بی‌حجابی جزو تخلفات قانونی است و ملت ما متمدن و قانون‌گرا هستند.
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه مسئله برهنگی مربوط به ماقبل تاریخ است، بیان داشت: مسئله پوشش و حجاب تمدن و ارزش است.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما از مسئولان شورای عالی فضای مجازی توقع داریم که این فضاها را مدیریت کنند، گفت: باید مدیریت حکیمانه‌ای نسبت به شبکه‌های مجازی اعمال شود.
تکمیل ۹۰ درصدی نسخه‌نویسی الکترونیک؛
تأمین اجتماعی دیگر بدهکار نیست
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: به رغم وجود برخی مشکلات، حدود 70 درصد جامعه، تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی و همه آحاد جامعه تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند، این در حالی است که قبل از انقلاب، تنها 20 درصد از مردم تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار داشتند.
افزایش امید به زندگی از حدود 55 سال قبل از انقلاب به بالای 75 سال
وی گفت: ارتقای خدمات بهداشتی، سلامت و کیفیت زندگی منجر به افزایش امید به زندگی از حدود 55 سال قبل از انقلاب به بالای 75 سال در حال حاضر شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی قبل از انقلاب اسلامی با حدود 20 مرکز درمانی، ارائه خدمت می‌کرد اما امروز با بیش از 388 مرکز درمانی، فوق‌تخصصی و تخصصی در درمان مستقیم به صورت رایگان و حدود 50 هزار طرف قرارداد غیرمستقیم به ارائه خدمت می‌پردازد و در ایام کرونا بالغ بر 60 شهید سلامت تقدیم مردم و انقلاب اسلامی کرده است که به روحشان درود و سلام می‌رسانیم.
موسوی تأکید کرد: ما از همان روزهای نخست، با کسری نقدینگی مواجه شدیم، در کنار این، استقراض بی‌رویه که از سال 94 و 95 آغاز شده بود و متاسفانه بدهی حدود 90 هزار میلیارد تومانی به بانک‌ها را ایجاد کرده بود و سازمان را به عنوان ابر بدهکار بانکی مطرح کرده بود و مداخلات غیرمعمول و غیرحرفه‌ای و بعضا رانتی در مدیریت‌ها و در حوزه سرمایه‌گذاری، علاوه‌بر حاشیه‌های فراوان باعث شده بود که حوزه سرمایه‌گذاری کارآیی و بازدهی مطلوب را نداشته باشد. در این شرایط اولویت ما تلاش برای مدیریت منابع و کنترل هزینه‌ها قرار گرفت و در گام نخست با توجه به حجم بالای مطالبات از دولت تلاش شد تا با تعامل سازنده با دولت، مطالبات سازمان از مسیر واگذاری شرکت‌های مناسب پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه استقراض هم از ابتدا سعی شد تا روند انباشت بدهی‌ها به بانک را متوقف کنیم و به درمان این بیماری‌ها و معضل بزرگ و عارضه بزرگ بپردازیم. امروز با افتخار اعلام می‌کنم در 7 ماه گذشته نه‌تنها روند استقراض بی‌رویه را متوقف کرده‌ایم بلکه در اولین روز از هفته تأمین اجتماعی بدهی انباشت شده از دوران گذشته به مبلغ 88 هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده‌ایم.
توسعه خدمات تأمین اجتماعی به بیماران اتیسم؛
تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی تخصصی ناباروری
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به برخی خدمات این سازمان اشاره کرد و گفت: پایدار‌سازی و تسویه طرح نسخه الکترونیکی از حدود ۶۵درصد به ۹۰ درصد، افزایش تعداد و کیفیت خدمات غیرحضوری از ۳۰ خدمت به ۴۲ خدمت غیرحضوری در ۹ ماه گذشته، توسعه و افتتاح بیش از ۴۰ پروژه درمانی و عمدتا در مناطق محروم، پوشش هزینه بیماری‌های خاص و اقلام دارویی خاص، توسعه خدمات به بیماران اتیسم، تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی تخصصی ناباروری زوجین نابارور، افزایش ایام غرامت بارداری از ۶ ماه به ۹ ماه و پرداخت غیرحضوری و رایگان شدن فرانشیز سالمندان بالای ۶۵ سال در شهرهای فاقد مراکز ملکی درمانی، افزایش رقم و تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان، افزایش سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد و رشد ۱۲۰ درصدی و آغاز سفرهای زیارتی کرامت رضوی رایگان برای بازنشستگان با هدف‌گذاری ۱۰۰ هزار سفر و مواردی از این قبیل اقداماتی است که در این مدت برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است میدان و بایدن؛ گزارش یک نامعادله (یادداشت روز) اخبار ویژه عکس یادگاری و چند موضع تبلیغاتی تنها دستاورد بایدن از سفر به سرزمین‌های اشغالی تجارت غیرنفتی 10 میلیارد دلاری ایران با «شانگهای» در فصل بهار رونمایی از اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی ارتش سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست خواست قاطبه ملت شریف ایران، حفظ حجاب اسلامی است پوتین قانون تجارت آزاد ایران و اوراسیا را امضا کرد جشنواره‌های مدعی فیلم پرده سیاست‌بازی را دریدند! وزیر بهداشت آغاز موج هفتم کرونا را اعلام کرد درخشش تیم ملی المپیاد ریاضی در مسابقات جهانی مقتدی صدر برای اتحاد فراخوان داد علیه اتحاد بیانیه خواند ! رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست