درخشش تیم ملی المپیاد ریاضی در مسابقات جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در شصت و سومین المپیاد جهانی ۲۰۲۲ درخشید.
دانش‌آموزان المپیادی با کسب ۳ مدال طلا و ۳ مدال نقره در بین ۱۰۴ کشور در جایگاه هشتم جهان قرار گرفتند.
شصت و سومین دوره از مسابقات المپیاد جهانی ریاضی در تیرماه امسال به میزبانی نروژ در شهر اسلو برگزار شد.
دانش‌آموزان مهران طلایی خواجه روشنایی، سینا عزیز‌الدین و پوریا محمودخان شیرازی موفق به کسب مدال طلا شدند و امیرمحمد بندری ماسوله، دانیال پرنیان و سیدمبین رضوی مدال نقره کسب کردند.


در این مسابقات از بین 104 کشور شرکت‌کننده تیم‌های چین، کره جنوبی، آمریکا به ترتیب اول تا سوم و تیم جمهوری اسلامی ایران با تیم ژاپن به صورت مشترک رتبه هشتم این رویداد علمی را کسب کردند.
المپیاد جهانی ریاضی ٢٠٢٢(IMO2022) بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کووید١٩، به شیوه حضوری برگزار شد.
کشورمان طی ٣٧ سال حضور در این رقابت‌ها تاکنون ۴٩ مدال طلا، ١٠۶ مدال نقره، 48 مدال برنز، و 4 دیپلم افتخار کسب کرده
است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است میدان و بایدن؛ گزارش یک نامعادله (یادداشت روز) اخبار ویژه عکس یادگاری و چند موضع تبلیغاتی تنها دستاورد بایدن از سفر به سرزمین‌های اشغالی تجارت غیرنفتی 10 میلیارد دلاری ایران با «شانگهای» در فصل بهار رونمایی از اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی ارتش سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست خواست قاطبه ملت شریف ایران، حفظ حجاب اسلامی است پوتین قانون تجارت آزاد ایران و اوراسیا را امضا کرد جشنواره‌های مدعی فیلم پرده سیاست‌بازی را دریدند! وزیر بهداشت آغاز موج هفتم کرونا را اعلام کرد درخشش تیم ملی المپیاد ریاضی در مسابقات جهانی مقتدی صدر برای اتحاد فراخوان داد علیه اتحاد بیانیه خواند ! رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست رئیسی: ناامنی را در منطقه نمی‌پذیریم پاسخ ایران پشیمان‌کننده است سفر بایدن به عربستان بی‌نتیجه است ریاض قادر به تأمین نفت غرب نیست