سخنگوی فراکسیون امید هجمه‌ها علیه قراردادهای جدید را بی انصافی خواند حمله به قراردادهای نفتی، انتقام‌گیری از رای مردم است

انرژی امروز| سخنگوی فراکسیون امید گفت: این بی‌انصافی است که بخواهند هرروز به قراردادی نفتی که بسته‌شده، هجمه وارد کنند. بهرام پارسایی درباره انتقاداتی که این روزها به قرارداد نفتی ایران با توتال وارد می‌کنند، گفت: این بی‌انصافی است که بخواهند هرروز به قراردادی نفتی که بسته‌شده، هجمه وارد کنند. اگر از دولت انتظار دارند که موفق باشد، اگر انتظار دارند پیگیر حل مشکلاتی مانند سیاست خارجی، بهداشت و درمان، اشتغال و... باشد هرروز نباید چوب لای چرخ دولت بگذارند. بیشتر افرادی به این مسائل دامن می‌زنند که از مسیر دموکراسی و جمهوریت نظام ناامید شده‌اند.
وی افزود: تندروها پس از سه دوره متوالی شکست در انتخابات کاملاً از اینکه بتوانند از صندوق رای برای خود دستاوردی ایجاد کنند ناامید شده‌اند و به همین خاطر به سمت مسیرهای غیر دموکراتیک فشار، ارعاب و خلل ایجاد کردن در کار دولت پیش می‌روند؛ یعنی به طریقی رای مردم را برنمی‌تابند یا می‌خواهند دوباره به قدرتی که درگذشته داشته‌اند بازگردند و راه را در این می‌بینند که مدام دولت را با چالش روبه‌رو کنند و ایرادهای بنی اسرائیلی بگیرند.
وی ادامه داد: «ما به تعامل با دنیا نیاز داریم و بخشی از این تعامل هم استفاده از تکنولوژی نفت و گاز است. اگر می‌خواهیم در این زمینه موفق باشیم قطعاً باید از تکنولوژی شرکت‌هایی که به‌روز هستند استفاده کنیم.»
روز گذشته متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی گفت بابک زنجانی را چهار وزیر نفت و نظام تائید کردند، پارسایی با انتقاد از اشتباهاتی که در دولت گذشته صورت گرفته است؛ گفت: «دیده‌ایم که کسانی که بیش از دیگران سنگ نظام را به سینه می‌زدند و بیشتر ادعای ولایتمداری داشتند، درواقع دغدغه دیگری داشتند و پشت این مسائل پنهان شد بودند. در جریان اصلاح‌طلبی و دولت مسئله اختلاس، زد و بند و به تاراج بردن مال مردم اصلاً مطرح نیست، اما تلاش می‌کنند اگر مشکلی هم از گذشته وجود داشت به اسم این دولت تمام شود؛ مانند همین مشکل موسسات مالی. اعلام کنند که این موسسات از چه کسانی مجوز دریافت کرده‌اند؟ بدون شک افرادی هستند که پشت پرد مخفی‌شده‌اند موسسات را به افرادی داده‌اند که نتوانسته‌اند مدیریت کنند و اهلیت نداشته‌اند. حتی دیدیم در زمان انتخابات از کنار منافع نظام هم گذشتند و افراد سپرده‌گذار را ترغیب کردند که در جلوی مجلس و بانک مرکزی تجمع کنند. مشخص بود که پشت پرده این مسائل و اوج مطالبه گری آن‌ها، انتخابات ریاست‌جمهوری و متهم کردن دولت مستقر بود؛ اما پرونده‌ها کاملاً مشخص است. پرونده‌های مالی، فسادهای نفتی، دکل‌های نفتی و بابک زنجانی همگی پیش روی ماست. ای‌کاش این مسائل را شفاف شود تا برای مردم مشخص شود چه کسانی به دنبال منافع ملی هستند و چه کسانی به دنبال منافع شخصی و جناحی.»


در مجلس منتقدان زنگنه هم حرفی برای گفتن نداشتند
این نماینده اصلاح‌طلب صحبت‌هایی که از سوی امام‌جمعه مشهد درباره استعماری بودن قراردادهای نفتی مطرح‌شده است را انتقام گرفتن از رای مردم دانست و گفت: «برای اینکه دولت را متهم کنند، حتی حاضر هستند بگویند نظام ما مستعمره کشورهای دیگر بوده و از خطوط قرمز نظام عبور شده است، چیزی جز انتقام گرفتن از رای مردم نیست. اگرنه از تریبون نماز جمعه هیچ‌گاه نباید چنین سخنانی شنیده شود. اگر به سخنان خود اعتقاددارند می‌توانند از طریق راهکارهای موجود اعتراض کنند.»
وی ادامه داد: «دولت روحانی در بخش نفت و گاز طبق نظرسنجی‌هایی که بین نماینده‌ها و مخصوصاً در فراکسیون امید انجام داده‌ایم، نمره الف می‌گیرند. آقای زنگنه در مجلس چندین با درباره قراردادها توضیحات کاملاً کارشناسی شده را ارائه کردند و حتی منتقدان هم حرفی برای گفتن نداشتند. باوجوداینکه می‌دانند این قراردادها در راستای منافع ملی بوده و اساساً غیرقابل مقایسه با قراردادهایی است که در دولت گذشته بسته‌شده است.»
پارسایی بابیان اینکه در دیدیم که در دولت گذشته با بستن چه قراردادهای ثروت ملی را به تاراج دادند، گفت: «همه هم در آن زمان سکوت کرده بودند. اکنون چه شده است که قراردادی را که مسیر قانونی خود را طی کرده و در مجلس توضیحات لازم به نمایندگان ارائه‌شده است، قرارداد استعماری می‌نامند. این نهایت کم‌لطفی به رای ملت و این جمله حضرت امام (ره) است که می‌فرمایند «میزان رای ملت است». کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، به منتخب مردم در نماز جمعه فحاشی و بی‌ادبی می‌کنند همه و همه کمر به خدشه‌دار کردن جمهوریت که یکی از ارکان اصلی نظام است، بسته‌اند.»