تب كنگو به تهران نرسيد

اعتماد| به دنبال انتشار شايعه ابتلا و فوت يك بيمار مبتلا به تب كريمه كنگو در تهران و انتقال جسد وي به پزشكي قانوني، رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرين آمار مبتلايان تب كنگو، فوت بيمار در تهران را تكذيب كرد.  
محمد مهدي گويا گفت: « هيچ موردي از ابتلا به بيماري تب كريمه كنگو در استان تهران گزارش نشده و موارد مرگ اين بيماري نيز به مراتب كمتر از پارسال است. از ابتداي امسال تاكنون، 79 مورد ابتلا به بيماري تب كريمه كنگو در كشور شناسايي شده و پنج نفر تاكنون بر اثر اين بيماري جان خود را از دست دادند كه از استان‌هاي هرمزگان، اصفهان، فارس، خراسان رضوي و كرمانشاه بودند البته برخي از آنها بيماري‌هاي زمينه‌اي ديگري نيز داشته‌اند.» به گفته گويا، فصول بهار و تابستان، ماه‌هايي است كه بيماري تب كريمه كنگو بيشتر مشاهده مي‌شود و در سه هفته اخير، سه بيمار مبتلا به تب كريمه كنگو در كشور جان خود را از دست دادند كه يكي از آنها به علت سرطان خون و فرد ديگري به علت كهولت سن و تماس با حيوانات، فوت كردند.
گويا افزود: « وضعيت بيماري تب كريمه كنگو در كشور نسبت به سال گذشته تفاوت چنداني نداشته و موارد مرگ اين بيماري در سال جاري به مراتب كمتر از سال گذشته است.»
همچنين احمد شجاعي، رييس سازمان پزشكي قانوني كشور خبر انتقال جسد مشكوك به بيماري تب


كريمه كنگو به پزشكي قانوني تهران را تكذيب كرد و گفت:
« تا اين لحظه جسدي كه در اثر ابتلا به بيماري تب كريمه كنگو در تهران فوت كرده باشد به پزشكي قانوني منتقل نشده است. »