آن روز‌ها و این روز‌ها

آن روز‌ها که انقلاب اسلامی ملت ایران تازه پیروز شده بود، ما ضعیف بودیم و دشمنان ما قوی، آن‌ها متحد بودند و ما بدون حامی، آن‌ها نیروی مسلح قوی داشتند ما بدون توان دفاعی، آن‌ها موشک و بمب داشتند ما بدون گلوله کلاش و آرپی جی، آن‌ها پول و سرمایه داشتند، ما فاقد اقتصاد قوی، آن‌ها سال‌ها سابقه استعمار و سلطه داشتند ما بدون تجربه حکمرانی و خلاصه آن‌ها درخت بودند و ما نونهالی که گمان می‌کردند به آسانی ریشه کن می‌شود.
با همان خیال به سراغمان آمدند، همه تلاش‌شان را کردند تا این نهال را از ریشه درآورند. هم اموالمان را مصادره کردند و هم به طراحی کودتا روی آوردند. گروهک‌های تجزیه‌طلب در کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ترکمن صحرا و آذربایجان را تحریک کردند. غائله پشت غائله، هر جا را که توانستند، شلوغ کردند. چریک‌های فدایی و سازمان مجاهدین خلق هم با حمایت آن‌ها اقدام به ترور مسئولان و مردم می‌کردند. کمی بعد جنگ مستقیم راه اندازی کردند و بعد هم جنگ نیابتی که هشت سال با تمام توان با ما جنگیدند، اما نه چیزی از ریشه درآمد و نه یک وجب خاک‌مان را تصرف کردند. حالا بعد از چهل و اندی سال ما هم درخت شده ایم با ریشه‌های قوی که تا فراسوی مرز‌های خاکی مان را فراگرفته است. در جبهه مقابل، اما اتفاقاتی افتاده که دیگر همان توان گذشته را هم ندارند.
۱. آن روز‌ها ما تنهای تنها بودیم و آن‌ها همه با هم بودند. هم امریکا بود و هم شوروی که به ابرقدرت مشهور بودند و بقیه قدرت‌ها هم در کنار آن‌ها علیه ما بودند. اما این روز‌ها یکی از ابرقدرت‌ها به تاریخ پیوسته و دیگری در سرازیری افول است.
۲. آن روز‌ها امریکا ادعای تک قطبی داشت و به دنبال نظم نوین می‌گشت، اما این روز‌ها هندسه سیاسی دنیا هر روز در حال تغییر است.


۳. آن روز‌ها ناتو نان ابهتش را می‌خورد، اما این روز‌ها که واقعیتش روشن شده توان دفاع از متحدانش را ندارد.
۴. آن روز‌ها ما برای سیم خاردار و پول نفت به امریکا و اروپا وابسته بودیم این روز‌ها آن‌ها دارند برای گاز و نفت ما التماس می‌کنند.
۵. آن روز‌ها ما برای تأمین سوخت و انرژی دچار مشکل بودیم و امروز آن‌ها دارند چوب جمع می‌کنند و ذغال سنگ تهیه می‌کنند.
۶. آن روز‌ها ما از ناو‌های آن‌ها می‌ترسیدیم و توی آب‌های خلیج فارس جولان می‌دادند این روز‌ها ناو‌های امریکا از تیررس موشک‌های نقطه زن بالستیک ما فرار می‌کنند.
۷. آن روز‌ها کومله و دموکرات می‌آمدند نیرو‌های نظام را در روستا توی خانه ترور می‌کردند و می‌رفتند امروز اتاق جنگ شان توی خاک عراق مورد اصابت موشک نقطه زن ما قرار می‌گیرد.
۸. آن روز‌ها امریکایی‌ها با یک تماس تلفنی یک قدرت را جابه‌جا می‌کردند این روز‌ها پس از هفت سال حضور نظامی نمی‌توانند یک دولت را تغییر بدهند.
۹. آن روز‌ها سازمان مجاهدین خلق مسلحانه توی خیابان‌های تهران رژه می‌رفت و ترور می‌کرد، امروز به آلبانی پناه برده و از راه دور رجز می‌خواند.
۱۰. آن روز‌ها وقتی تهدید می‌کردند می‌گفتیم امریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند. این روز‌ها می‌گوییم غلط می‌کنید که فکر آسیب زدن به جمهوری اسلامی را بکنید.
۱۱. آن روز‌ها وقتی شهرهایمان را موشک باران می‌کردند، از مقابله به مثل سخن می‌گفتیم. اما حالا می‌گوییم اگر یکی بزنید ۱۰ تا می‌خورید.
۱۲. آن روز‌ها رئیس دولت مان یکی غربزده بود و یکی آب خوردنمان را برجام گره می‌زد، این روز‌ها دولتمردانی داریم که مقابل غرب ایستاده و اقتصاد بدون برجام را دنبال می‌کنند.
۱۳. آن روز‌ها تحریم‌های اقتصادی و تکنولوژیک برای‌مان محدودیت ایجاد می‌کرد، این روز‌ها تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کرده و به صادر‌کننده واکسن درآمده ایم.
۱۴. آن روز‌ها وقتی عده‌ای اغتشاشگر به خیابان‌ها می‌ریختند، مدت زمانی طول می‌کشید تا هویت شان برای مردم روشن شود. این روز‌ها مردم از همان ابتدای کار صف خود را با اغتشاشگران جدا کرده و همراهی نکردند.
بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنفرانس وحدت فرمودند: «خیال می‌کردند این نهال را می‌توانند از ریشه بکنند، این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور. غلط می‌کنند فکر کندن آن را هم کسی بکند.»