علی کریمی می‌تواند به ایران بازگردد

علي بهادري جهرمي روز سه‌شنبه درجمع دانشجويان دانشگاه قم گفت:‌ کشور ما به واسطه سوء مديريت‌هاي داخلي و عقبه ديکتاتوري و پادشاهي، از پيشرفت‌هاي معمول دنيا با وجود تمام ظرفيت‌هاي دروني آن
وي اظهار داشت:‌ بعد از انقلاب نيز رقباي منطقه‌اي و کشورهاي قدرتمند دنيا با تحميل جنگ‌هاي مختلف ترکيبي مانع از پيشرفت همه جانبه کشور شدند؛ ذات ديکتاتوري در همين است که با ايجاد يک صدايي رسانه‌اي اجازه نمي‌دهد پيشرفت‌هاي داخلي معرفي و تبيين شود.
جهرمي يادآور شد: دشمن از تشکيل چنين محافلي براي پرسش‌گري بين مردم و مسوولان در واهمه است و مي‌خواهد آن را به حاشيه ببرد؛ دشمن از دولتي که حرف براي گفتن و دفاع از عملکردش داشته باشد، مي‌ترسد.
سخنگوي دولت در پاسخ به سئوال دانشجويي در خصوص نحوه اجراي عدالت در دولت سيزدهم، اظهار داشت: اصلاح نظام يارانه و تفاوت قائل شدن بين افراد ثروتمند و مستضعف در پرداخت يارانه ها، يک مورد از رويکرد عدالت محوري دولت مستقر است.


بهادري جهرمي ادامه داد: سه دهک آخر جامعه که بيش از 24 ميليون نفر از جمعيت کشور را در بر مي‌گيرد ماهانه 400 هزار تومان يارانه دريافت مي کنند در حالي که پيش از اين يارانه ها در اختيار واسطه ها و واردکنندگان کالا قرار مي گرفت.
وي همچنين بيان کرد: دولت وقتي روي کار آمد که نرخ دلار افزون بر 25 هزار تومان بود؛ تغيير نرخ برابري دلار توسط آمريکا از عوامل مهم در افزايش نرخ ارز طي يک سال گذشته بوده است.
سخنگوي دولت با بيان اينکه اگر 10 سال رشد اقتصادي کشور ادامه داشته باشد، وضعيت کشور به روال سابق باز مي گردد، اضافه کرد: طبق آمارهاي رسمي ملي و جهاني رشد اقتصادي کشور در دهه 90 نزديک به صفر درصد بود در حالي که رشد اقتصادي کشور طي يک سال گذشته به پنج درصد نزديک شده است.
بهادري جهرمي با اشاره به علت قطعي اينترنت پس از حوادث اخير، اظهار داشت: دولت سيزدهم هيچ وقت اينترنت را قطع نکرده است بلکه برخي پيام رسان‌هاي خاص فيلتر شدند اين در حالي است که دولت قبل از حوادث مشابه تمام اينترنت را قطع مي کرد و استثنايي قائل نمي‌شد.
وي ادامه داد: اينستاگرام به چه بهانه اي عکس سردار سليماني را حذف مي‌کند اما آموزش ساخت کوکتل مولوتوف، پاره شدن گلوي سرباز و ساير تصاوير خشونت آميز را به راحتي پخش مي‌کند، اين شبکه اجتماعي تحت کنترل حاکميت ديکتاتوري آمريکا عمل مي‌ کند.
بهادري جهرمي عنوان کرد: جمهوري اسلامي در برابر ديکتاتوري رسانه‌اي حاکم در اينستاگرام و ساير رسانه هاي تغذيه شده از دلارهاي سعودي و انگليسي خواهد ايستاد، براي ما فرقي بين ديکتاتوري رسانه اي غرب و شرق وجود ندارد.
وي بيان کرد: شعار زن، زندگي، آزادي و مرد، ميهن و آبادي شعار دولت نيز است و از آن حمايت مي کند؛ دولت در برابر هرگونه ديکتاتوري رسانه‌اي و اقتصادي براي شنيده شدن صداي ملت خود در عرصه جهاني موافق است اما با بي‌نظمي در هيچ امري موافق نيست.
ي همچنين با اشاره به شعار دانشجويان در حمايت از علي کريمي بازيکن سابق تيم ملي ايران، بيان کرد: وي مي تواند به داخل کشور برگردد، کسي با وي مشکلي ندارد؛ ديکتاتوري رسانه‌اي اجازه نمي‌دهد که صداي واقعيت و حقيقت حتي به گوش ورزشکاران برسد.
بهادري جهرمي بيان کرد: بنده شخصا هرگونه مشکل احتمالي که ممکن است بعد از سئوالات دانشجويان بوجود بيايد را پيگيري مي‌کنم.
بهادري جهرمي ادامه داد: ما با ديکتاتوري رسانه‌اي و بستن صداي منتقد، پرسشگري، اعتراض سالم و مسالمت آميز در خور شان ايرانيان مخالفيم و هر دوي آن را دو لبه قيچي مي دانيم؛ ما اجازه نمي‌دهيم آرمان استقلال و آزادي امام راحل دچار افراط و تفريط شود.